۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۵۵

راه‌اندازی اولین کارخانه خودروهای برقی هیوندای در آمریکا

ایتنا- کمپانی خودروسازی هیوندای قصد دارد تا بزرگ‌ترین کارخانه تولید خودروهای برقی خود را در ایالت جورجیای آمریکا بنا کند.
راه‌اندازی اولین کارخانه خودروهای برقی هیوندای در آمریکا
کمپانی خودروسازی هیوندای قصد دارد تا بزرگ‌ترین کارخانه تولید خودروهای برقی خود را در ایالت جورجیای آمریکا بنا کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، کمپانی هیوندای روی فروش خودروهای برقی در آمریکا به شدت حساب باز کرده است. این خودروساز با ایالت جورجیا در آمریکا قرارداد بسته است تا اولین کارخانه اختصاصی خودروهای برقی خود را در این ایالت برپا کند.
 
این کارخانه ابعاد 2923 هکتاری ساخته خواهد شد و قرار است همزمان با آغاز بهره برداری از آن در نیمه اول سال 2025 میلادی به تولید باتری‌ها و خودروهای برقی بپردازد. ساخت این کارخانه از ابتدای سال 2023 میلادی شروع خواهد شد و هیوندای انتظار دارد تولیدات این کارخانه به حدود 300 هزار دستگاه در سال برسد.
 
 

فاکتورهای زیادی در انتخاب ایالت جورجیا برای برپایی بزرگ‌ترین کارخانه خودروهای برقی هیوندای دخیل بوده است. از این میان هیوندای به شرایط ایده آل کسب و کار در این ایالت، دسترسی سریع به بازار، استعدادهای فراوان و شبکه‌های خودروسازی موجود از قبیل مرکز تولیدات هیوندای و زنجیره تامین قوی در این ایالت اشاره کرد.
 
البته مشوق‌های پنهان دیگری برای این انتخاب هیندای وجود دارد. یکی از آنها دسترسی آسان به بندر ساوانا است. این کارخانه کمتر از 31 مایل از بندر ساوانا فاصله دارد. این بندر بزرگترین توقفگاه کانتینری در ایالات متحده است و دو تأسیسات راه آهن در اختیار دارد. نزدیکی این کارخانه به دو بزرگراه اصلی (I-95 و I-16) موجب می‌شود که دریافت تجهیزات و ارسال خودروهای برقی تمام شده آسان‌تر شود.
 
البته ایالت جورجیا و هیوندای از این همکاری سود بسیار زیادی خواهند برد. آنها انتظار دارند که ارزش این سرمایه گذاری به 5.54 میلیارد دلار برسد و برایان کمپ به عنوان فرماندار این ایالت مدعی شده است که این پروژه به لحاظ عظمت در تاریخ این ایالت بی سابقه است. هیوندای در ادامه مدعی شد که این کارخانه 8100 شغل ایجاد خواهد کرد اما مشخص نیست که چه تعداد از آنها مشاغل تمام وقت و دائمی هستند.
 
کد مطلب: 68661
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام