۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱

چرا بیل گیتس سراغ رمزارزها نمی‌رود؟

ایتنا - ارزش رمزارزها در سال ۲۰۲۲ حدود یک تریلیون دلار کاهش یافته است
چرا بیل گیتس سراغ رمزارزها نمی‌رود؟

بیل گیتس می‌گوید اصلا رمزارز ندارد زیرا ترجیح می‌دهد پول خود را صرف سرمایه‌گذاری در «کارهایی» کند «که خروجی ارزشمندی دارند».

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، بنیان‌گذار مایکروسافت که چهارمین مرد ثروتمند جهان با ثروت شخصی ۱۱۶ میلیارد دلار (۹۲.۸ میلیارد پوند) است، در برنامه «هرچه می‌خواهی از من بپرس» در «ردیت» (Reddit) این سخنان را گفت.

آقای گیتس نوشت: «ارزش شرکت‌ها بر تولید محصولات مطلوب استوار است.»

«ارزش رمزارز دقیقا همان‌قدر است که یکی تصمیم می‌گیرد که شخص دیگری بابت آن خواهد پرداخت، بنابراین بر خلاف سایر سرمایه‌گذاری‌ها، سودی برای جامعه ندارد.»

ارزش رمزارزها در سال ۲۰۲۲ حدود یک تریلیون دلار کاهش یافته است و فقط در اوایل همین ماه [اواسط اردیبهشت] طی ۲۴ ساعت، معادل ۲۰۰ میلیارد دلار از ازرش‌شان کم شده است.

ارزش بیت کوین که مهم‌ترین رمزارز است در نوامبر ۲۰۲۱  به بالاترین قیمت خود یعنی بیش از ۶۸ هزار دلار رسید، اما تا بعدازظهر روز شنبه (۲۱ مه ۲۰۲۲ - ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) ارزش آن به کمی بیش از ۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار رسید.

آقای گیتس تنها میلیاردری نیست که در رمزارز سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

«اکنون در ردیت (Reddit@) به پرسش‌های شما پاسخ می‌گویم:
 

وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، در نشست سالانه شرکتش در ماه آوریل گفت به شدت به رمزارز مشکوک است.

بافت گفت: «نمی‌دانم آیا سال آینده، یا پنج یا ۱۰ سال دیگر قیمتش افزایش می‌یابد یا کاهش. اما از یک چیز کاملا مطمئنم و آن این است که هیچ چیزی خلق نمی‌کند. رمزارز سحر و جادویی دارد و مردم سحر و جادو را به خیلی چیزها پیوند زده‌اند.»
کد مطلب: 68646
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام