۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵

وعده اختصاص اینترنت رایگان به قشر کم درآمد به کجا رسید؟

ایتنا - ​​​​​​​با تغییر قیمت اینترنت ثابت و همراه، موضوع اختصاص اینترنت رایگان به اقشار ضعیف از سوی مسوولان مطرح شد و باید دید بحث ارائه بسته‌های اینترنت برای اقشار کم برخوردار در جهت جبران افزایش قیمت، چگونه اجرایی خواهد شد.
وعده اختصاص اینترنت رایگان به قشر کم درآمد به کجا رسید؟

یکی از وعده‌های دولت سیزدهم تسهیل در کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش سرعت اینترنت بود، به‌نوعی که رئیس جمهور وعده اینترنت رایگان برای اقشار ضعیف و با سرعت بالا را داده بود که گیمرها هم از آن لذت ببرند. وزیر ارتباطات هم یکی از برنامه‌هایش را رساندن فیبر نوری به تک تک خانه‌های مردم، اجرای پروژه فیبر در منزل و سرعت‌های چند گیگی اینترنت اعلام کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، از سوی دیگر در ماه‌های گذشته، اپراتورهای همراه و ثابت، بسته‌های اینترنتی که پیش از این ارائه می‌شد را  تغییر دادند. این موضوع  واکنشهایی را هم به‌ دنبال داشت، هرچند سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که این تغییر تعرفه‌ها در چارچوب مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات رخ داده و تخلفی صورت نگرفته است، از سوی دیگر این تصمیم برای سرمایه‌گذاری اپراتورها در مسیر توسعه ضروری بوده است.

پس از آن صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرد: حجم استفاده ۴۰ درصد کاربران دیتای موبایل زیر دو گیگابایت است و ما با تاکید وزیر ارتباطات به دنبال برنامه‌ای هستیم که برای جبران افزایش قیمت برای اقشار کم‌برخوردار یا کل جامعه بسته‌هایی را در نظر بگیریم که مشکلی از نظر دسترسی عادلانه ایجاد نشود و این برنامه، پس از نهایی شدن اعلام می‌شود. ما به عنوان دولت و نهاد ناظر وظیفه داریم امکان دسترسی تمام مردم را به شبکه‌ای با کیفیت و قیمت مناسب فراهم کنیم. 

در شرایطی که دولت با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها در تلاش برای توزیع عادلانه یارانه است و در حالی که تغییر قیمت بسته‌های اینترنتی توسط اپراتورها هم در دو ماه گذشته اتفاق افتاده، اکنون خبری به نقل از عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- منتشر شده که از تخصیص یارانه اینترنت به اقشار ضعیف خبر می‌دهد و باید دید این برنامه که از پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم مطرح شده بود و تا زمان تغییر بسته‌های اینترنت ادامه یافته، به چه صورت اجرایی خواهد شد.
کد مطلب: 68608
برچسب ها: اینترنت رایگان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام