۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
سونی خبر داد:

بیش از 19 میلیون پلی‌استیشن 5 فروخته شده است!

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی سونی تا امروزموفق به فروش 19.3 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 در سراسر جهان شده است.
بیش از 19 میلیون پلی‌استیشن 5 فروخته شده است!
گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی سونی تا امروزموفق به فروش 19.3 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 در سراسر جهان شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، سونی به تازگی اعلام کرده است که در سه ماهه اخیر 2 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فروخته است و به این ترتیب شمار تمامی کنسول‌های فروخته شده از این نسل به 19.3 میلیون دستگاه رسیده است.
 
جالب است بدانید که آمار فروش پلی استیشن 5 نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته میلادی افت شدیدی داشته است. این کمپانی در بازه زمانی یاد شده موفق به فروش 3.3 میلیون واحد پلی اشتیسن 5 شده بود. با این حال این کمپانی توانسته است فروش عناوین بازی را افزایش بدهد و در سال جاری 70.5 میلیون عنوان بازی مناسب پلی استیشن 4 و 5 را به فروش رسانده است. سال گذشته این رقم 61.4 میلیون عنوان بود.
 
 
 
به صورت کلی بخش سرویس‌های بازی و شبکه سونی که به GSN مشهور است در سه ماهه گذشته 5.1 میلیون دلار در آمد داشته است که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش اندکی را شاهد بوده است. فروش این کمپانی در سراسر سال 2021 میلادی یکسان بوده است و نسبت به سال 2020 تنها با دو درصد افزایش روبرو شده و سود این کمپانی نیز تنها اندکی تغییر کرده است.
 
این آمار و ارقام به معنای آن است که فروش پلی استیشن 5 هم اکنون از پلی استیشن 4 عقب افتاده است و در بازه زمانی مشابه حدود 3.1 میلیون دستگاه کمتر از پلی استیشن 4 فروخته شده است. سونی این پدیده را قابل پیش بینی می‌دانست و علت کاهش فروش را نه کاهش تمایل مشتریان، بلکه ناتوانی در ساخت دستگاه‌های بیشتر به دلیل مشکل جهانی کمبود تراشه عنوان کرده است.
 
خبر خوب این است که سونی انتظار دارد که به زودی این آمارها رشد چشمگیری داشته باشند. این کمپانی رشد 34 درصدی را در سه ماهه بعدی پیش بینی کرده است و دلیل آن را زنجیره تامین قطعات قوی‌تر و نیز فروش بازی‌های سوم شخص دانسته است. این کمپانی همچنین سرویس‌های پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم را نیز آغاز خواهد کرد و شمار مشترکان این سرویس را نیز در یه ماهه بعدی افزایش خواهد داد.
کد مطلب: 68543
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام