۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱

اپل اپلیکیشن‌های قدیمی را از اپ‌استور حذف می‌کند

ایتنا - ​​​​​​​اپل در حال حذف اپلیکیشن‌هایی که دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند از فروشگاه برنامه اپ استور است.
اپل اپلیکیشن‌های قدیمی را از اپ‌استور حذف می‌کند


اپل در ایمیلی به طراحان اپلیکیشن هشدار داد اپلیکیشن‌هایی که مدت زیادی از آخرین به‌روزرسانی آنها می‌گذرد را از فروشگاه اپ استور حذف می‌کند و به طراحان ۳۰ روز فرصت داد تا اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این هشدار اپل باعث نگرانی شماری از سازندگان اپلیکیشن نسبت به این تغییر شده است. سازنده کیبورد فلیک تایپ اپل واچ اعلام کرد شرکت اپل نسخه ویژه کاربران کم بینای این اپلیکیشن را به دلیل این که در دو سال گذشته به‌روزرسانی نشده است را حذف کرده است. یک طراح برنامه هم از حذف شدن بازی‌های قدیمی‌تر خود از اپ استور خبر داد. چندین طراح دیگر هم تجربه مشابهی داشتند و اعلام کردند فرصت به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود را نداشته‌اند.

اما در صفحه بهبودهای اپ استور اپل آمده است: این شرکت فرآیند ارزیابی اپلیکیشن‌ها و حذف آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که دیگر کارکرد مورد نظر را ندارند و دستورالعملهای بازبینی فعلی را رعایت نمی کنند یا تاریخ گذشته هستند را به اجرا می گذارد.

اپل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد حذف اپلیکیشن‌های قدیمی در اپ استور را آغاز خواهد کرد. این شرکت در آن زمان، به طراحان هشدار داد که ۳۰ روز برای به‌روزرسانی برنامه خود مهلت دارند اما معلوم نیست اپل در سالهای گذشته این سیاست را به طور مداوم دنبال کرده یا به تازگی چنین تغییراتی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته است.

بر اساس گزارش وب سایت ورج، فروشگاه گوگل پلی اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد امکان مشاهده اپلیکیشن‌هایی که مدتهاست به‌روزرسانی نشده‌اند را کاهش می‌دهد. طراحان تا اول نوامبر سال ۲۰۲۲ فرصت دارند، اپلیکیشن‌ خود را آپدیت کنند و می توانند شش ماه دیگر هم برای این منظور مهلت اضافی بگیرند.
کد مطلب: 68320
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام