۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۰

تلویزیون سامسونگ با قابلیت رول شدن

ایتنا- گزارشی جدید از کره جنوبی مدعی شده است که بخش تولید تلویزیون‌های سامسونگ در تلاش است تا تولیدات خود را به قصد نهایی عرضه صفحه نمایش‌های QD-OLED رول شونده، ظریف‌تر و انعطاف پذیر‌تر کند.
تلویزیون سامسونگ با قابلیت رول شدن
گزارشی جدید از کره جنوبی مدعی شده است که بخش تولید تلویزیون‌های سامسونگ در تلاش است تا تولیدات خود را به قصد نهایی عرضه صفحه نمایش‌های QD-OLED رول شونده، ظریف‌تر و انعطاف پذیر‌تر کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، در این گزارش ادعا شده است که توسعه نسل جدید پنل‌های QD-OLED در حال اتمام است و هدف آن کاهش استفاده از بسترهای شیشه‌ای و در نهایت ارائه صفحه نمایشی جدید با قابلیت رول شدن است.
 
بخش تولید صفحه نمایش‌های سامسونگ که به Samsung Display شهرت دارد بسیار متفاوت از بخش Samsung Electronics است که به تولید تلویزیون‌های تجاری عادی می‌پردازد. با این حال معمولا فناوری ایجاد شده توسط اولی به تولید محصولاتی نوآورانه توسط دومی می‌انجامد. به این ترتیب شاید در اینده‌ای نه چندان دور Samsung Electronics به تولید تلویزیون‌های رول شونده QD-OLED با قابلیت عرضه به تمامی بازارهای جهان بپردازد.
 
 
البته باید به خاطر داشته باشید که اگرچه تلویزیون‌های رول شونده جذاب هستند اما قیمت آنها بسیار بالا است. تنها تلویزیون تجاری رول شونده که هم اکنون در دسترس است سری رول شونده ال جی نام دارد که در CES 2019 دونمایی و در سال 2020 به بازار عرضه شد.
قیمت مدل 65 اینچی این سری تلویزیون‌های ال جی از 87 هزار دلار شروع می‌شود و شما می‌بایست سفارش تولید این محصول را از طریق یک نصب کننده شخصی به ال جی ارائه کنید. اگر سامسونگ هم به راه تولید نسخه QD-OLED تلویزیون‌های رول شونده ادامه بدهد، مشخص نیست که این محصول را با چه قیمتی به بازار عرضه می‌کند.
 
متاسفانه اگر قیمت‌های فعلی صفحه نمایش‌های QD-OLED را مبنای قیمت گذاری سامسونگ در نظر بگیریم، ‌نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این محصولات ارزان‌تر از سری رول شونده‌های RX ال جی تمام بشوند. با این حال اگر سامسونگ بتواند راهی برای ارزان‌تر کردن ساخت تلویزیون‌های رول شونده به دست بیاورد شاید بتوانیم روزی یکی از آنها را برای خانه هایمان تهیه کنیم.
کد مطلب: 68289
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام