۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۷

اپل در کنفرانس خردادماه از چه محصولاتی رونمایی می‌کند؟

ایتنا - تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که اپل از ساعت یا آیفون جدیدی رونمایی نخواهد کرد.
اپل در کنفرانس خردادماه از چه محصولاتی رونمایی می‌کند؟

اپل در حال آماده شدن برای برگزاری کنفرانس جهانی پدیدآوران خود، از بزرگترین رویدادهای سالیانه این شرکت است.

در این کنفرانس یک‌هفته‌ای معمولا از نسخه‌های به‌روز نرم‌افزاری برای محصولات برجسته اپل، و نیز گاهی موارد غافلگیرکننده دیگر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این رویداد بین ۶ تا ۱۰ ژوئن (۱۶ تا ۲۰ خرداد) برگزار می‌شود و سخنرانی اصلی در اولین روز آن ایراد خواهد شد. مانند رویدادهای قبلی اپل از زمان شروع همه‌گیری، این رویداد نیز مجازی خواهد بود؛ هرچند اپل رویداد ویژه‌ای برای برخی از افراد خواهد داشت تا سخنرانی افتتاحیه را تماشا کنند.

این شرکت چیز دیگری در مورد محتوای این رویداد نگفته است. اما ببینیم چه چیزهایی احتمالا مطرح خواهد شد.

چه نرم‌افزارهایی رونمایی خواهند شد؟
«دابلیودابلیو‌دی‌سی» (WWDC) در میان رویدادهای اپل نامعمول است، چون دقیقا می‌دانیم رویدادهای اصلی آن کدام‌اند، زیرا هرسال یکسان برگزار می‌شود؛ از نسخه‌های به‌روز شده نرم‌افزارها برای تمام پلتفرم‌های اپل، یعنی آی‌او‌اس(iOS)، آیپد او‌اس(iPadOS)، تی‌وی‌او‌اس(tvOS)، واچ‌او‌اس(watchOS) و مک‌او‌اس(macOS)رونمایی خواهد شد.

(تنها رویداد قابل پیش‌بینی‌ دیگر اپل، رویداد عرضه آیفون است که معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. در هر دو مورد، اپل نتوانست رویداد را برگزار کند یا محصول کاملا مجزایی ارائه دهد، اما غافلگیری ماجرا آنقدر خواهد بود که بتواند مشکلات بزرگی برای اپل ایجاد کند.)

اما هنوز مشخص نیست دقیقا از چه نسخه‌های به‌روزشده‌ای برای این پلتفرم‌ها رونمایی خواهد شد. در سال‌های اخیر، برخی از جزئیات از قبل فاش شده است – اما ظاهرا این شرکت از درز شایعات مربوط به کارهای اخیرش کاملا جلوگیری کرده است، و این امر هم در مورد محصولات نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری صدق می‌کند.

هر چه در این رویداد اعلام شود، معمولا بلافاصله پس از آن به صورت نسخه بتا منتشر می‌شود، و این به پدیدآوران اجازه می‌دهد تا برای عرضه عمومی آن آماده شوند. اپل معمولا چند هفته بعد نسخه عمومی بتای خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد - یعنی به همه اجازه می‌دهد روزآوری جدید را، با این هشدار که هنوز کاملا آماده نیست، دریافت کنند.

انتشار کامل آی‌او‌اس و سایر نرم‌افزارها معمولا در ماه سپتامبر و تقریبا هم‌زمان با عرضه آیفون‌های جدید صورت می‌گیرد. اخیرا، رونمایی از «مک‌او‌اس» کمی دیرتر از بقیه بوده است.
 
اپل در کنفرانس خردادماه از چه محصولاتی رونمایی می‌کند؟

آیا سخت‌افزاری هم در کار است؟
شاید. اپل در کنفرانس پدیدآوران سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ (WWDC 2020) اعلام کرد که قصد دارد تا دو سال دیگر همه محصولاتش را به تراشه‌های خودش انتقال دهد و بدین ترتیب، این بازه مهلت نهایی خواهد بود.

تنها یک محصول باقی مانده است تا این وضعیت محقق شود، و آن «مک پرو» است. در رویداد اخیر اپل که در آن از محصولاتی شامل «مک استودیو» رونمایی شد، اپل خاطرنشان کرد که بزرگترین و قوی‌ترین رایانه‌اش را هنوز روزآوری نکرده است، و (آن کار) دارد انجام می‌شود.

البته شاید تا آن زمان، مهلت تعیین شده بگذرد، اما از این گذشته، به نظر می‌رسد که امر گذار به «اپل سیلیکون» به خوبی پیش می‌رود. بدین ترتیب، منطقی خواهد بود که از رایانه نهایی در کنفرانس پدیدآوران سراسر جهان رونمایی شود.

احتمال آن که تا این مهلت کار تمام شود و از مدل جدید «مک پرو» نیز در رویداد دیگری پیش از سر رسیدن دو سال رونمایی کنند، وجود دارد. هنوز برای این کار دو ماه فرصت باقی است، اما نشانه‌ای هم از برنامه‌ریزی برای برگزاری چنان رویدادی در کار نیست.

فارغ از این‌ها، اپل ممکن است بخواهد سایر محصولات، نظیر «آیپد پرو» را روزآوری کند. کنفرانس پدیدآوران سراسر جهان معمولا بر محصولات قوی‌تر و مخصوص کارهای تخصصی‌تر متمرکز است؛ بنابراین، تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که اپل از ساعت یا آیفون جدیدی رونمایی نخواهد کرد.
کد مطلب: 68206
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام