۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲

جیمز وب برای اولین مشاهدات علمی خود در تابستان آماده می‌شود

ایتنا - توسعه دهندگان جیمز وب توانستند سه ابزار را با آینه‌های این فضاپیما در یک راستا قرار دهند.
جیمز وب برای اولین مشاهدات علمی خود در تابستان آماده می‌شود

تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال آماده سازی برای انجام اولین مشاهدات علمی خود در تابستان امسال است. براساس گزارش‌ها، مهندسان این فضاپیما به تازگی توانستند از چهار دستگاه سه وسیله را با آینه‌ها در یک راستا قرار بدهند.

دستگاه چهارم، MIRI یا دستگاه مادون قرمز میانی، کمی بیشتر طول می‌کشد تا در جیمز وب تعبیه شود. زیرا از نوعی سنسور استفاده می‌کند که باید در دمای بسیار پایین نگه داشته شود. دستیابی به این دما، به یک خنک کننده نیاز دارد. بخاری اکنون، ناسا به‌روزرسانی‌ای را در مورد فرآیند کاهش دما و آماده‌سازی MIRI برای عملیات به اشتراک گذاشته است.

سه ابزار دیگر Webb هم اکنون در دمای خنک ۳۴ تا ۳۹ کلوین (منفی ۲۳۹ تا منفی ۲۳۴ سانتیگراد) هستند، اما MIRI باید تا ۷ درجه کلوین کاهش یابد. برای دستیابی به آن، دستگاه دارای یک سیستم خنک کننده ویژه است. متخصصان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، نوشتند: چند هفته گذشته، این خنک‌کننده گاز هلیوم سرد را از کنار میز نوری MIRI به گردش درآورده که به خنک شدن آن تا حدود ۱۵ کلوین کمک می‌کند.

به زودی، کرایوکولر در آستانه تجربه چالش برانگیزترین روز‌های ماموریت خود است. با به کار انداختن دریچه‌های برودتی، کرایو کولر گاز هلیوم در گردش را تغییر جهت داده و آن را از طریق محدودیت جریان مجبور می‌کند. همانطور که گاز در هنگام خروج از محدودیت منبسط می‌شود، سردتر می‌شود و سپس می‌تواند آشکارساز‌های MIRI را به دمای کار خنک زیر ۷ کلوین برساند.

مادون قرمز مشاهدات علمی مانند سیارات فراخورشیدی را برای زمینیان امکان پذیر می‌کند. دو دانشمند جیمز وب توضیح دادند: احتمالا جیمز وب با کمک MIRI از سحابی‌های نزدیک تا کهکشان‌های د دور را با وضوح و حساسیت بسیار فراتر تصویربرداری می‌کند. "

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: 68189
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام