۷
۲
plusresetminus
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹

چه کسی مانع افزایش پهنای باند اینترنت کشور است؟

ایتنا - اخیرا و به شکل تصادفی، یکی از مسئولین وزارت ارتباطات عملا ادعای منتقدان را تایید نموده، و بر مخالفت شورای فضای مجازی با افزایش پهنای باند تاکید کرده است.
چه کسی مانع افزایش پهنای باند اینترنت کشور است؟
 
مدتیست که کندی سرعت اینترنت در ایران و اختلالات فراوان موجب بروز اعتراضات و انتقادات شده است.
کاربران اینترنت اخیرا از کاهش سرعت اینترنت و همچنین اختلال آزاردهنده در دسترسی به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی گلایه دارند و رسانه‌ها نیز به انعکاس این نظرات، و همچنین دیدگاه‌های فنی کارشناسان می‌پردازند.

گفتنی است کارشناسان به تازگی با استناد به برخی منابع بین‌المللی، بر افت محسوس سرعت اینترنت کشورمان در مقایسه با دیگر کشورهای همجوار تاکید نمودند، اما بلافاصله عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ضمن رد این گفته‌ها، با اعلام اینکه برخی اختلالات ضمنی رفع خواهد شد، ادعا کرد که اینترنت ما صد پله از اینترنت افغانستان بالاتر است.
این آمارپراکنی‌ها همچنان ادامه پیدا کرد، و در طرف مقابل هم وزارت ارتباطات اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش چندبرابری سرعت اینترنت کاربران دارد.

اما در کنار همه این مباحث، از نگاه کارشناسان، مشکل افت سرعت اینترنت اساسا به مسئله پهنای باند بازمی‌گردد.
به گزارش ایتنا و مطابق یک روال همیشگی، پهنای باند اینترنت کشور به شکل منظم و دوره‌ای افزایش می‌یافت تا بتواند پاسخگوی افزایش نیازها و سرویس‌ها و کاربران جدید باشد، اما بنظر می‌رسد این برنامه که در دولت قبل منظما انجام می‌شد، در دولت سیزدهم متوقف شده است، این در حالیست که رییس دولت سیزدهم در دوره تبلیغات انتخاباتی، وعده افزایش سرعت و پهنای باند و حل مشکلات کاربران اینترنت و حتی گیمرها را داده بود.
 
   در این باره بخوانید:
   - آیا وعده رییسی در باره سرعت اینترنت دروغ بود؟

نهایتا در خصوص مشکل اساسی، این شایعه مطرح شد که شورای عالی فضای مجازی، با افزایش پهنای باند موافق نکرده است، موضوعی البته که از سوی این نهاد هرگز تکذیب نشد.
البته مسئولین وزارت ارتباطات نیز وجود مشکلات و کندی گهگاه اینترنت را طبیعی دانسته و موانعی چون کرونا و افزایش نیاز و کاربران را عامل آن می‌دانستند، ولی همواره موضوع پهنای باند را مبهم گذاشته و هیچگاه به شکل صریحی به آن نمی‌پرداختند.
زارع‌پور وزیر جوان ارتباطات در این خصوص حتی اعلام کرده بود که: پیشنهاد دادیم پهنای باند بین‌الملل افزایش پیدا کند.

به گزارش ایتنا اخیرا و به شکل تصادفی، یکی از مسئولین این وزارتخانه، عملا ادعای منتقدان را تایید نموده، و بر مخالفت شورای فضای مجازی با افزایش پهنای باند تاکید کرده است.
«مهدی سالم» مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، در توییتر و در پاسخ به یک روزنامه‌نگار که شخص وزیر ارتباطات را به ناتوانی در انجام وظایف خود متهم می‌کرد و مدعی بود پهنای باند را افزاش نمی‌دهد، جواب داد که اقدام وزیر کاملا قانونی بوده و صرفا به وظیفه خود عمل کرده است. به گفته او، وزیر درخواست افزایش پهنای باند را به شورای فضای مجازی ارائه کرده «ولی تصمیم نهایی با شوراست!»

پاسخ این مسئول در وزارت ارتباطات آشکارا نشان می‌دهد که گویا شایعه مزبور صحت داشته و در شورای فضای مجازی با افزایش پهنای باند اینترنت کشور موافقت نشده است.



 


بنابراین اکنون اعلام رسمی این مقام وزارت ارتباطات به‌.ضوح نشان می‌دهد که مشخص شده که گره اصلی در سرعت اینترنت کشور کجاست، و چه نهادی مانع از افزایش پهنای باند اینترنت کاربران می‌شود.

    در همین زمینه بخوانید:
    - میانگین سرعت اینترنت همراه و ثابت در ایران چقدر است؟


 
کد مطلب: 68006
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«
- آیا وعده رییسی در باره سرعت اینترنت دروغ بود؟»
از قدیم گفتن : چیزی که عیان‌ است ، چه حاجت به بیان است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
«چه کسی مانع افزایش پهنای باند اینترنت کشور است؟»
هر که هست ، اشتباه بزرگی را مرتکب شده ، ای کار مانند بر شاخه ای نشستن و شاخه را از بن بریدن است.
ملت همان درخت تنومند و ریشه دار و با شاخ و برگ فراوان است ، که هر مدیر و مسئولی به نوعی بر شاخه ای نشسته که از این درخت تنومند محافظت کند ، اما انگاری «برخی» بر سر شاخه ای نشسته و در حال بریدن‌ شاخه از بن هستند!
علی
feedback
United States
کاملا مشخصه که چه کسانی مخالف پهنای باند هستند. آقایان طرح صیانت
reza
feedback
United States
کاش به جای این همه بهانه آوردن از کرونا و غیره، از همان اول میگفتین که قرار نیست پهنای باند رو بیشتر کنین.
دروغ گوها
feedback
Iran, Islamic Republic of
«این شایعه مطرح شد که شورای عالی فضای مجازی، با افزایش پهنای باند موافق نکرده است، موضوعی البته که از سوی این نهاد هرگز تکذیب نشد»
انگاری همه چیز در رقابت های سیاسی خلاصه شده ، مدیران و مسئولین بزرگوار بجای رفاقت سیاسی ، رقابت و سیتیزه جویی سیاسی را پیشه خود کرده اند! رقابت و جنگیدنی که از سویی همه مولفه ها و انرژی مثبت سازندگی را هدر داده و در نهایت بیشترین هزینه های اقتصادی ، مالی و سیاسی را برای کلیت کشور و مردم به ارمغان آورده ، هر دولتی که می آید بدون در نظر گرفتن عواقب زیانبار لطمه زدن به اعتماد مردمی ، دولت پیشین را تنها با افکار رقابتی و اغلب ستیزه جویی ، دولت قبل را محکوم به کم کاری و حتی در برخی موارد فساد گسترده می کند! بدون در نظر گرفتن اینکه به هر حال هر دولتی و نماینده ای به نوعی طبق نظرات و آرای جمعی از مردم همین آب و خاک بر سرکار آمدند ، و شاید بتوان گفت بازنده نهایی این رقابت ها و تضادها در نهایت همین مردم هستند ، و ای کاش همه مدیران کلان در این سال جدید ، رویه را به شکلی تغییر داده ، و به احترام حق و حقوق این مردم نجیب و شریف ، تقابل ها ، تضادها ، رقابت ها و ستیزه جویی ها را کنار گذاشته و یکدست و یکدل و بی ریا و با صداقت در گفتار و عمل ، همه نیروی خود را صرف آبادانی کشور و رفاه عمومی کنند ، تا که دیگر نه نیازی به فیلترینگ باشد و نه محدودیت اینترنت ، چرا که در آنزمان به هر سو نگاه کنیم فقط قدم های مثبت و رضایتمندی عمومی قابل مشاهده خواهد بود. انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
«مشخص شده که گره اصلی در سرعت اینترنت کشور کجاست، و چه نهادی مانع از افزایش پهنای باند اینترنت کاربران می‌شود.»
همه می دانند گره کار ، رفقایی هستند که لباس برادر پوشیده اند ، و در نهایت امروز خواسته یا ناخواسته ، سر از لاک بیرون آورده ، و ملت شریف و نجیب ایران را در راستای یک جهان بینی که حتی شباهت ظاهری هم با فرهنگ و تفکرات ما ندارد ، سوق می دهند ، عزیزان و بزرگواران ، ملت اگر خواهان سبک شرق دور و نزدیک بود ، سالیان پیش در گفتار و عمل آنرا ابراز می کرد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر نگاهی سریع به تلفن های همراه داشته باشیم ، امکانات متنوع و بسیار مفیدی در اختیار همگان قرار می گیرد ، هر تلفن همراه می تواند : یک شعبه بانک ، دفتر پستی ، رادیو ، تلویزیون ، دوربین فیلمبرداری ، کلاس درس ، دوربین عکاسی ، تماس های صوتی و تصویری ، ایستگاه هواشناسی ، ارتباط سریع با پلیس ، فروشگاه های متنوع ، مطب پزشک ، دفتر وکالت ، بازار بورس و معاملات ، کیف پول ، انواع مراکز خدماتی ، مسیریابی و کاهش ترافیک ، ابزار مراقبت از سالمندان و کودکان از راه دور ، کتابخانه ای عظیم و همراه ، مترجم همراه ، مکان نگهداری و آرشیو موسیقی ، استودیوی صوت و تصویر همراه ، اطلاع رسانی سریع در مواقع اضطرای در وقایع بلایای طبیعی ، آموزشگاه تمام وقت ، و........ هزاران موارد دیگر ، که علاوه بر سهل کردن انجام امور روزانه ، و کاهش مصرف انواع انرژی ، عامل رشد انواع شاخص های رفاهی و رشد و شکوفایی هر جامعه ای می شود ، و همه اینها بر روی بستر اینترنت و افزایش پهنای باند امکان پذیر است ، حال باید پرسید چرا عده ای قلیل با مطرح کردن راهکارهای غیر تخصصی و غیر علمی می خواهند مردم را از این همه امکانات رفاهی محروم کنند؟ و آیا این راهکار عملی و صحیح و منطقی ست؟ و دیگر اینکه در کجای دنیا مردم کسب این همه رفاه با صرف کمترین هزینه را نفی خواهند کرد ؟ محرم ساختن رفاه عمومی جامعه با راهکارهای غیر تخصصی و بدون علم و آگاهی راه به کجا می برد؟ عزیزان و بزرگواران ، کمی تامل و اندیشه و استفاده از خرد جمعی و مشورت با متخصصین ، بدون شک بهترین نتایج را ببار خواهد آورد ، آیا این عده قلیل یا همان برخی ها نمی دانند و یا نمی خواهند بدانند که سد راه رفاه عمومی شدن چه عواقبی دارد؟ در نهایت امید که با تعقل ، دلسوزی و مثبت اندیشی ، جایگاه مردمی خود را با اجرای طرح ها و راهکارهایی که منتهی به رضایت و رفاه عمومی میشود ، تقویت کنیم ، نه اینکه خدای ناکرده با تنگ نظری و محدویت افکار ، مقابل رفاه و خواسته عمومی قرار بگیریم. به امید حق آنچه که خیر است پیش روی همگان قرار گیرد. انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام