۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱

بهینه سازی سایت و افزایش رتبه در گوگل با ایده پویا

سئو سایت یک فرایند پیچیده و تخصصی است که بسیاری از افراد به صورت حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند. مطمئن‌ترین راه برای افزایش رتبه سایت به‌خصوص برای کسب‌وکارها کمک گرفتن از متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ است.
بهینه سازی سایت و افزایش رتبه در گوگل با ایده پویا
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




گوگل و موتورهای جستجو از الگوریتم‌های گوناگونی برای رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی کاربران استفاده می‌کنند. اگر مطالب مرتبط با سئو و نحوه عملکرد موتورهای جستجو را خوانده باشید، حتما می‌دانید که گوگل بیشتر از 200 معیار را برای شناسایی اعتبار و ارزشمندی صفحه‌های وب برای کاربرانش مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید با الگوریتم رتبه بندی موتورهای جستجو و راه کارهای افزایش و بهبود رتبه سایت آشنا شوید، در ادامه این مطلب از ایده پویا همراه ما باشید.
 

الگوریتم رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو


الگوریتم‌های رتبه بندی سایت  در موتورهای جستجو  و بهینه سازی سایت با محاسبه شاخص‌ها و متغیرهای گوناگون در سایت‌های مختلف برای این طراحی می‌شوند که وقتی یک کاربر در موتور جستجو یک عبارت را جستجو می‌کند، مرتبط‌ترین صفحه‌هایی که با نیت و هدف او خوانایی دارند را در نتایج نمایش دهند. الگوریتم رتبه بندی سایت در گوگل بیشتر از 200 سیگنال یا معیار کلیدی را بررسی می‌کند تا به این نتیجه برسد که محتوای صفحه یک سایت با یک عبارت جستجو مرتبط است.

سیگنال‌های مورد محاسبه در الگوریتم‌ رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو برای افزایش رتبه سایت به‌صورت کلی به 9 دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنید:
   - سیگنال‌های دامنه
   - سیگنال‌های سطح صفحه‌های سایت
   - سیگنال‌های سطح سایت
   - سیگنال‌های بک لینک
   - تعامل کاربران
   - قواعد اخصاصی الگوریتم گوگل
   - سیگنال‌های برند
   - عوامل مرتبط با اسپم در سایت
   - عوامل مرتبط با اسپم خارج سایت

برای مثال در دسته اول که سیگنال‌ها یا عوامل مرتبط با دامین یا دامنه است، 9 عامل کلیدی مثل عمر دامنه، کلمات کلیدی سطح‌ بالا در دامنه، اعتبار ثبت دامنه، کلمات کلیدی در زیردامنه، پیشینه دامنه، مطابقت دقیق دامنه، بخش‌های عمومی در مقابل بخش‌های خصوصی، مالکین بخش‌های سایت جریمه شده، و همچنین دامنه مختص کشورها بررسی می‌شوند. به این ترتیب برای اینکه یک سایت رتبه بالایی در نتایج گوگل به دست بیاورد، لازم است حداقل سیگنال‌های کلیدی که گوگل در تشخیص اعتبار سایت‌ها لحاظ می‌کند را برآورده کند.
 

راه کارهای افزایش و بهبود رتبه سایت


شاید تصور کنید حفظ کردن بیشتر از 200 سیگنال که در افزایش رتبه سایت نقش دارند اگر غیرممکن نباشد، خیلی سخت است. واقعیت اینکه هیچ دلیلی برای حفظ کردن یا حتی شناخت دقیق از تمام این 200 سیگنال برای بهبود رتبه بندی سایت وجود ندارد. این سیگنال‌ها برای اطمینان از نمایش محتوای کاربرپسند و مرتبط با نیت کاربران گوگل و موتورهای جستجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، صاحبان سایت‌ها و استراتژیت‌های دیجیتال مارکتینگ با رعایت بعضی از راه کارها، بدون نیاز به شناخت دقیق این سیگنال‌ها می‌توانند رتبه‌بندی سایت را بهبود ببخشند.
 
 

بهبود سرعت لود شدن سایت


یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای کاربرپسند در نظر گرفتن یک طراحی سایت حرفه ای سرعت لود شدن آن است. راه کارهایی مثل فشرده ساختن و بهینه سازی تصاویر برای وب، پهنای باند مناسب و مقیاس‌پذیری بالا به افزایش سرعت سایت کمک قابل‌توجهی می‌کنند.
 

تولید محتوای باکیفیت


حالا دیگر گوگل و موتورهای جستجو به قدری هوشمند شده‌اند که تفاوت محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد با محتوای کپی یا نامرتبط را به‌سادگی شناسایی کنند. برای اینکه یک سایت رتبه بالایی در گوگل به دست بیاورد، داشتن محتوای باکیفیت و سئو شده که خوانایی بالایی داشته باشد ضروری است. استفاده مناسب از کلمات کلیدی، پاسخگویی به نیت‌ها و پرسش‌های اصلی کاربران، و البته قرار دادن توضیحات و استفاده از عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مناسب بخشی از ویژگی‌های محتوای باکیفیت وب محسوب می‌شوند.
 

بهینه سازی لینک‌ها و عنوان صفحه‌ها


لینک‌ها یکی از عناصر سایت هستند که در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده می‌شوند. کاربران با خواندن لینک‌ها و دیدن کلمات کلیدی که در عبارت جستجو به کار برده‌اند، مرتبط بودن محتوای صفحه با نیت خود را شناسایی می‌کنند. عنوان صفحه‌ها هم به همین ترتیب به شکلی چکیده محتوای صفحه را به کاربر و همچنین موتورهای جستجو نشان می‌دهند.
 

بهینه سازی سایت برای موبایل


امروزه بیشتر افراد با موبایل و در حین حرکت در اینترنت گشت‌وگذار می‌کنند. وقتی این کاربران وارد سایت‌هایی می‌شوند که برای موبایل بهینه سازی نشده‌اند، محتوا به درستی نمایش داده نمی‌شود و امکانات سایت در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود آنها به سرعت صفحه سایت را ببندند و وارد صفحه دیگری شوند. این اتفاق باعث افزایش نرخ ریزش سایت می‌شود که یک سیگنال بد به موتورهای جستجو می‌فرستد.
 

ترغیب کاربران برای به اشترک گذاشتن صفحه‌ها


راه کارهای گوناگونی برای ترغیب کاربران وجود دارد تا صفحه‌های سایت را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند. تولید محتوای جذاب و سرگرم‌کننده که اطلاعات منحصربه‌فردی به مخاطب منتقل کند یکی از بهترین راه کارهای افزایش رتبه سایت محسوب می‌شود. گوگل و موتورهای جستجو به اشترک گذاشتن محتوای یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی را یک سیگنال مثبت ارزیابی می‌کنند.
 

به‌روزرسانی منظم محتوا


فرایند افزایش رتبه سایت و قرارگیری در رتبه‌های بالای نتایج موتور جستجو معمولا بین 6 ماه تا 2 سال طول می‌کشد. سایت‌هایی که تمام نکات سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو را رعایت می‌کنند، با گذشت زمان و به روزرسانی منظم محتوا اعتبار بیشتری پیدا می‌کنند و در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند. داشتن پشتکار و ادامه دادن فرایند تولید محتوا به گوگل و موتورهای جستجو این سیگنال را می‌دهد که سایت مرجعی معتبر و قابل اعتماد است.
 

تاثیر سئو سایت بر بهبود رتبه سایت


سئو سایت بدون شک بیشتر تاثیر بر بهبود و افزایش رتبه سایت را دارد. سئو سایت شامل تمام فعالیت‌هایی می‌شود که برای نمایش بهتر سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک به کار برده می‌شوند. تمام راه کارهایی که پیشتر مورد بررسی قرار گرفتند با توجه به اصول سئو مطرح شده‌اند و با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به افزایش رتبه آن کمک می‌کنند.
فرقی نمی‌کند محتوای صفحه‌های سایت شما تا چه حد منحصربه‌فرد باشد و اطلاعاتی که به مخاطب می‌دهید ارزشمند باشد، اگر محتوای صفحه با اصول سئو هماهنگ نباشد، شانسی برای نمایش در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ندارد. محتوای سئو شده محتوایی کاربر پسند است که در آن از کلمات کلیدی به بهترین شکل برای افزایش شناخت مخاطب بهره برده می‌شود.

 
 

ترفندهای طلائی افزایش رتبه سایت


در بین راه کارهای افزایش رتبه سایت، استفاده از کلمات کلیدی به شکل مناسب و تولید محتوای ارزشمند و جذاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. دلیل این موضوع ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران به ساده‌ترین شکل ممکن است. در ادامه بعضی از ترفندهای طلائی افزایش رتبه سایت را مشاهده می‌کنید.
   - تولید محتوای ارزشمند با کلمات کلیدی بلند و پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی کاربران
   - لینک دهی داخلی مناسب به صفحه‌های مرتبط در سایت
   - ایجاد بک لینک‌های موثر از سایت‌های معتبر
   - ترغیب کاربران به نظر دادن و به اشترک گذاشتن صفحه‌های سایت در شبکه‌های اجتماعی
   - قرار دادن توضیحات متا، توضیحات عکس‌ها، و همچنین سئو کردن ویدئوهای سایت


در این مطلب از شرکت طراحی سایت ایده پویا به‌صورت ساده و گذرا با الگوریتم رتبه بندی سایت و راه کارهای افزایش رتبه سایت آشنا شدیم. فعالیت‌های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو به دو بخش در صفحه یا داخلی و خارج صفحه یا خارجی تقسیم می‌شوند. سئو داخل صفحه بخشی کلیدی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که بدون رعایت آن، سئو خارجی یا فنی هم کارایی مناسبی نخواهد داشت.
سئو سایت یک فرایند پیچیده و تخصصی است که بسیاری از افراد به صورت حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند. مطمئن‌ترین راه برای افزایش رتبه سایت به‌خصوص برای کسب‌وکارها کمک گرفتن از متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ است. ایده پویا یکی از معتبرترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت است که حدود 15 سال تجربه در ارائه خدمات به کسب‌وکارها دارد. برای آشنایی با مناسب‌ترین راه‌کارهای سئو و افزایش رتبه سایت می‌توانید همین حالا برای مشاوره با ایده پویا تماس بگیرید.

 
کد مطلب: 67975
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام