۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲

توقف تولید آیفون در شنزن چین

ایتنا - ​​​​​​​شرکت فاکسکان که تولیدکننده قراردادی محصولات اپل است، فعالیت پایگاه‌هایش در شنزن را به دنبال اعلام قرنطینه در این شهر چین متوقف کرد.
توقف تولید آیفون در شنزن چین


فاکسکان در شنزن دفتر مرکزی و در گوانلان یک پایگاه تولیدی مهم دارد. این شرکت تایوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت‌هایش در این دو پایگاه را معلق و تولیدش را برای کاهش تاثیر این اختلال، به مراکز دیگر منتقل کرده است. فاکسکان مدت تعلیق فعالیت این مرکز را مشخص نکرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دولت چین خواستار توقف فعالیت‌های غیرضروری در شنزن تا ۲۰ مارس شده است.

در حالی که این تعطیلی ممکن است روی تولید بسیاری از دستگاه‌هایی که فاکسکان برای اپل و برندهای دیگر تولید می‌کند، تاثیر بگذارد اما تقاضا برای محصولات الکترونیکی معمولا در سه ماهه اول هر سال پس از اوج فصل تعطیلات، ضعیف می‌شود.

چین روز یکشنبه اعلام کرد ۱۷.۵ میلیون سکنه شهر شنزن را به مدت یک هفته تحت قرنطینه نگه می‌دارد تا موج شیوع کووید ۱۹ را مهار کند. این قرنطینه پس از دو برابر شدن آمار ابتلا به کرونا به حدود ۳۴۰۰ نفر اعلام شده  و با سه دوز تست کرونای شهروندان این شهر همراه خواهد شد. این اقدامات پس از محدودیت‌های اولیه در بخش تجاری مرکزی شنزن صورت گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، همه اتوبوسها و سیستمهای حمل و نقل شهری تعطیل شده‌اند و کسب و کارها بجز کسب و کارهایی که خدمات ضروری فراهم می‌کنند، فعالیتشان متوقف شده است. شنزن میزبان غولهای فناوری نظیر هواوی تکنولوژیز و تنسنت هولدینگز و همچنین یکی از شلوغ ترین بنادر چین است.
کد مطلب: 67959
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام