۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۴

توافق محرمانه تبلیغاتی میان گوگل و متا

ایتنا - ​​​​​​​رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس سرگرم تحقیقات درباره توافق میان غول‌های اینترنتی هستند که در جریان یک تحقیقات ضد انحصارطلبی آمریکا برملا شده است.
توافق محرمانه تبلیغاتی میان گوگل و متا


توافق محرمانه میان گوگل و مِتا (شرکت مادر فیس بوک) از سوی رگولاتورهای ضد انحصارطلبی در اتحادیه اروپا و انگلیس برای تضعیف رقابت در بازار تبلیغات دیجیتالی چند میلیارد دلاری تحت تحقیق قرار گرفته است. این تحقیقات که از سوی کمیسیون اروپایی و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس اعلام شد، جدیدترین تلاش برای بررس شیوه های کسب و کار بزرگترین شرکتهای فناوری جهان است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این رگولاتورها اعلام کردند تحقیقات روی توافق سال ۲۰۱۸ متمرکز است که در شکایت ۱۰ دادستان کل ایالتی در آمریکا علیه گوگل برملا شد. یافته های تحقیقات دادستانهای کل ایالتهای آمریکا نشان داد گوگل به توافقی رسیده تا میزان رقابت فیس بوک برای دلارهای تبلیغاتی با یکی از خدمات کلیدی گوگل را محدود کند.

مارگارت وستاگر، نایب رئیس کمیسیون اروپا که بر رقابت و سیاست دیجیتالی نظارت دارد، گفت: اگر چنین موضوعی در تحقیقات ما تایید شود، به منزله محدود شدن و مختل شدن رقابت در بازار فناوری تبلیغات خواهد بود که به فناوریهای نمایش تبلیغات رقیب، ناشران و مصرف کنندگان لطمه می زند.

گوگل و مِتا اعلام کردند توافق میان دو شرکت انحصاری نبوده و ده‌ها شرکت دیگر از توافقات مشابه استفاده کرده اند. شرکت مِتا اعلام کرد این توافق مشابه توافقهایی بوده که این شرکت با شرکای دیگر برای تبلیغات دیجیتالی داشته است.

اعلام تحقیقات رسمی، یک گام در فرآیندی است که به نتیجه رسیدن آن ممکن است سالها زمان ببرد. این تحقیقات نشان می دهد چگونه رگولاتورها در سراسر جهان فشار بر شرکتهای فناوری که بر اقتصاد دیجیتالی سلطه دارند را افزایش داده اند. نتیجه این تحقیقات به همراه قوانین جدیدی که در اتحادیه اروپا و آمریکا تدوین شده اند، می تواند تغییرات بزرگی را در شیوه های کسب و کار شرکتهایی که فروشگاههای برنامه، تجارت الکترونیکی و تبلیغات دیجیتالی دارند، صورت دهد.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، تحقیقات دیگری را درباره آمازون، اپل و گوگل به جریان انداخته است. رگولاتورهای انگلیس سرگرم تحقیقات از سیاستهای فروشگاه برنامه اپل و استفاده مِتا از اکوسیستمهای موبایل و دیتای تحت کنترل اپل و گوگل هستند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، کمیسیون اروپا و انگلیس متعهد شده اند در این تحقیقات که یکی از بزرگترین پرونده های رقابت از زمان خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ است، با یکدیگر همکاری کنند.
کد مطلب: 67928
برچسب ها: گوگل متا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام