۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲

هشدار اسپیس‌ایکس نسبت به تخریب دستگاه اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین

ایتنا - ​​​​​​​شرکت اسپیس ایکس هشدار داده احتمال زیادی وجود دارد که خدمات اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت این شرکت در اوکراین هدف حمله قرار بگیرد.
هشدار اسپیس‌ایکس نسبت به تخریب دستگاه اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین

این هشدار چند روز پس از آن صادر شده که برخی محققان حوزه امنیت اینترنت هشدار دادند دستگاه‌هایی که برای ارتباطات ماهواره‌ای اینترنتی استفاده می‌شوند می‌توانند به هدفی آسان برای حملات هوایی روسیه مبدل شوند.

به گزارش ایتنا از مهر، مدیران اسپیس ایکس هشدار داده‌اند که استارلینک تنها سیستم ارتباطی غیر روسی است که هنوز در برخی از مناطق اوکراین کار می‌کند، بنابراین احتمال هدف قرار گرفتن آن زیاد است و لذا کاربران باید با احتیاط از آن استفاده کنند.

مدیران اسپیس ایکس از کاربران خواسته‌اند تجهیزات استارلینک را فقط در صورت نیاز روشن کنند و آنتن را تا حد امکان دور از محل حضور افراد قرار دهند و برای جلوگیری از تشخیص بصری، تجهیزات استتار نور را بر روی آنتن تجهیزات مذکور قرار دهند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از شنبه گذشته در اوکراین فعال شده و اسپیس ایکس در حال ارسال پایانه‌های بیشتری به این کشور است.

روز دوشنبه، اوکراین تأیید کرد که پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اهدایی را دریافت کرده است، اما کارشناسان معتقدند این پایانه‌ها ممکن است به اهداف روسیه تبدیل شوند.
کد مطلب: 67849
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
عجب روزگاری شده ، که اطلاع رسانی و دسترسی به ارتباطات که می تواند به نوعی عامل کسب دانش و آگاهی عمومی شود ، هدف تخریب است ، حال این ارتباطات چرا موجب واهمه برخی است ، جای تامل و تفکر دارد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام