۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵

دسترسی جهانی به قابلیت ویدئوی کوتاه (Reels) در فیس‌بوک

ایتنا - ​​​​​​​فیس بوک دسترسی به قابلیت ویدیوی کوتاه ریلز (Reels) را در اقدامی برای توسعه این فرمت محتوایی محبوب، به بیش از ۱۵۰ کشور گسترش داد.
دسترسی جهانی به قابلیت ویدئوی کوتاه (Reels)  در فیس‌بوک


غول شبکه اجتماعی مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس‌بوک) که اخیرا یک سوم از ارزش بازار خود را پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه چهارم مایوس کننده از دست داد، ریلز را به عنوان یک اولویت کلیدی بارز کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت مِتا قابلیت ریلز در اینستاگرام را در سال ۲۰۲۰ و در فیس بوک در سال ۲۰۲۱ به عنوان پاسخی به اپلیکیشن ویدیوی کوتاه محبوب تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، راه اندازی کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا در یک پست فیس بوکی اعلام کرد: اکنون ریلز فرمت محتوایی برخوردار از سریعترین نرخ رشد بوده و ما آن را برای همه در فیس بوک در سطح جهانی عرضه می‌کنیم.

طبق اعلام شرکت مِتا، ویدیو اکنون نیمی از زمانی که افراد در فیس‌بوک سپری می‌کنند را به خود اختصاص می‌دهد. در همین راستا مِتا راه‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا به منظور درآمدزایی از قابلیت ریلز اعلام کرد. همچنین خبر داد در حال توسعه برنامه پرداخت پاداش به تولیدکنندگان محتوا به کشورهای بیشتری است. این شرکت در حال آزمایش همپوشانی تبلیغات با استفاده از بنرها و استیکرها برای تولیدکنندگان محتوا به منظور کسب درآمد تبلیغاتی است و تبلیغات تمام صفحه بین ویدیوهای ریلز را به زودی راه اندازی خواهد کرد.

مِتا در جدیدترین گزارش در آمد سه ماهه خود اعلام کرد از تغییرات حریم خصوصی که شرکت اپل در سیستم عامل خود صورت داده و هدف گیری و سنجش تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام را برای برندها دشوارتر کرده، آسیب دیده است. همچنین مسائل اقتصاد کلان مانند اختلالات زنجیره تامین را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر درآمدش عنوان کرد.

این غول فناوری ۱۸ ساله، ماه گذشته هشدار داد انتظار دارد رشد درآمد در سه ماهه آینده به دلیل رقابت فزاینده برای زمان کاربران و افزایش استفاده کاربران از قابلیت‌هایی مانند ریلز که درآمدزایی کمتری دارد، آهسته شود.

بر اساس گزارش رویترز شرکت مِتا در جدیدترین اعلام خود خاطرنشان کرد: به روز رسانی هایی برای کاربران عرضه خواهد کرد تا فیس بوک ریلز را در مکانهای جدیدی مانند قابلیت استوری، تب واچ و در بالای خبر مشاهده کنند. در بعضی از کشورها کاربران همچنین می‌توانند ریلزهای پیشنهادی را در فید خود مشاهده کنند.
کد مطلب: 67760
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام