۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۵

بایدن دو رهبر جدید خط‌مشی تکنولوژی کاخ‌سفید را منصوب کرد

ایتنا - «رییس‌جمهور، در ارزیابی رهبران تحقیقات برجسته کشور برای نقش‌های کلیدی کاخ‌سفید، نقش محوری دانش، تکنولوژی، و نوآوری را در مواجهه با مبرمترین چالش‌های پیش روی کشور مورد تاکید مجدد قرار داد»
بایدن دو رهبر جدید خط‌مشی تکنولوژی کاخ‌سفید را منصوب کرد
جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا دو فرد را در پست جدید حکومتی در حوزه خط‌مشی تکنولوژی منصوب کرد: دکتر آلوندرا نلسون به عنوان مدیر دفتر دانش و خط‌مشی تکنولوژی کاخ‌سفید (OSTP) و دکتر کولینز به عنوان مشاور علمی رییس‌جمهور و همچنین رییس مشترک موقت شورای مشاوران ریاست جمهوری در زمینه دانش و تکنولوژی (PCAST).
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، نلسون، که با عنوان دستیار معاون رییس‌جمهور نیز معرفی شد، کار خود را در OSTP بر این حوزه‌ها متمرکز خواهد کرد: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک، منشور حقوق عمومی آمریکا برای تکنولوژی‌های خودکار، یک استراتژی ملی برای برابری STEM، انتصاب مدیر ارشد تکنولوژی کشور، هدیت داده‌محور برای پیاده‌سازی قانون زیرساخت دوحزبی و برنامه‌هایی برای آوردن استعدادهای تکنولوژی به آمریکا.
 
نلسون استاد دانشگاه پرینستون نیز هست و قبلاً رییس دانشگاه علوم دانشگاه کلمبیا بود. وی در سخنرانیش برای 150 کارمند OSTP گفت که ماموریت آنها حداکثرسازی مزایای علم و تکنولوژی برای پیشبرد سلامت، رفاه، امنیت، برابری زیست‌محیطی، و عدالت برای همه آمریکایی‌ها است.
 

کولینز نیز به عنوان یکی از سه رییس مشترک PCAST کار خواهد کرد. وظایف اصلی وی شامل کمک به انتخاب یک نامزد مدیریت موسسات ملی سلامت (NIH) و تحت فشار قرار دادن کنگره برای دادن مجوز راه‌اندازی ARPA-H خواهد بود. وی پس از آن به پست جدیدش منصوب شد که 12 سال مدیر NIH بود (که از این نظر رکورددار است) و به خاطر مشارکتش در کشف ژن‌های بیماری‌ها معروف است.
 
در بیانیه کاخ‌سفید در اینباره آمده است: «رییس‌جمهور، در ارزیابی رهبران تحقیقات برجسته کشور برای نقش‌های کلیدی کاخ‌سفید، نقش محوری دانش، تکنولوژی، و نوآوری را در مواجهه با مبرمترین چالش‌های پیش روی کشور مورد تاکید مجدد قرار داد».
 
«کولینز و نلسون با همکاری یکدیگر برای تقویت همکاری بین‌المللی در علوم و بازیابی اعتماد به علم و حاکمیت در طی این مقطع حساس از تاریخ تلاش خواهند کرد».
کد مطلب: 67705
برچسب ها: کاخ سفید
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام