۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۶

۱.۳ میلیارد دلار کلاهبرداری عاطفی در آمریکا!

ایتنا - ​​​​​​​یک گزارش رسمی نشان داد کلاهبرداران سال میلادی گذشته موفق شدند ۵۴۷ میلیون دلار از آمریکایی‌هایی که در جست و جوی عشق آنلاین بودند، کلاهبرداری کنند.
۱.۳ میلیارد دلار کلاهبرداری عاطفی در آمریکا!


گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نشان داد طی پنج سال گذشته آمریکایی‌ها ۱.۳ میلیارد دلار در کلاهبرداری‌های عاطفی از دست دادند که بیش از انواع دیگر کلاهبرداریهای مورد بررسی این کمیسیون بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، درست مانند کلاهبرداران دیگر، کلاهبرداران عاطفی اغلب پروفایلهای جعلی با تصاویر جذاب ایجاد می کنند که از اینترنت دزدیده اند تا قربانیان خود را فریب دهند و حتی گاهی از هویت افراد واقعی استفاده می کنند تا قابل باورتر به نظر برسند.

در حالی که بسیاری از قربانیان در اپلیکیشنهای دوست یابی به دام می افتند، سایرین پیامهای خصوصی غیرمنتظره در پلتفرمهای شبکه اجتماعی دریافت کردند و بیش از یک سوم که در کلاهبرداریهای عاطفی آنلاین در سال ۲۰۲۱ پول از دست دادند، اظهار کردند که این جریان در فیس بوک یا اینستاگرام آغاز شد.

کلاهبرداران برای فریب افراد و دریافت پول از آنها همه نوع داستان قابل باوری مانند درخواست برای کمک به دلیل بحران مالی یا سلامتی تعریف می کنند. یا در داستانشان به یک کودک مریض یا عدم امکان کسب پول به طور موقت و به دلایل مختلف اشاره می کنند.

یک ترند رو به رشد که سال گذشته از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا مشاهده شد، استفاده از ارتباط عاطفی برای کشاندن قربانیان به سرمایه گذاریهای جعلی بود که بسیاری از آنها مربوط به رمزارز بود.

در سال ۲۰۲۱ بزرگترین ضررهای گزارش شده در کلاهبرداری عاطفی، پولهایی بود که برای رمزارز پرداخت شدند و به ۱۳۹ میلیون دلار بالغ شد. همچنین افراد بیشتری گزارش کردند به کلاهبرداران از طریق کارتهای هدیه یا روشهای دیگر پرداخت، پول داده اند. در واقع از هر چهار نفر، یکی اظهار کرد با کارت هدیه به کلاهبرداران پول پرداخت کرده است و جمعا ۳۶ میلیون دلار به این شکل از دست رفت.

بر اساس گزارش تِک رادار، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به آمریکایی ها توصیه کرد برای اجتناب از افتادن به دام کلاهبرداران عاطفی، از ارسال پول به افرادی که نمی شناسید اجتناب کرده و بر اساس توصیه آنها سرمایه گذاری نکنند.
کد مطلب: 67649
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام