۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۰
سامسونگ خبر داد:

تراشه‌ای جدید با امکان اسکن اثرانگشت برای کارت‌های پول

ایتنا – شرکت سامسونگ از یک اختراع جدید رونمایی کرده است که برای نخستین بار به کارت‌های پرداخت اجازه می‌دهد تا اسکنر اثرانگشت را به صورت درونی در اختیار داشته و از آن استفاده کنند.
تراشه‌ای جدید با امکان اسکن اثرانگشت برای کارت‌های پول
شرکت سامسونگ از یک اختراع جدید رونمایی کرده است که برای نخستین بار به کارت‌های پرداخت اجازه می‌دهد تا اسکنر اثرانگشت را به صورت درونی در اختیار داشته و از آن استفاده کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، این اختراع که با نام تراشه امنیتی یکپارچه برای کارت‌های پرداخت شناخته می‌شود، امکانات جالبی مانند حسگرهای زیستی را به کارت‌های پرداخت خواهد افزود.
 
این تراشه که با کد S3B512C شناخته می‌شود، اطلاعات هویت زیستی کاربرات را از طریق یک جسگر اثرانگشت دریافت کرده و آن را بر اساس یک سیستم امنیتی غیرقابل دستکاری ذخیره کرده و سپس در یک پردازشگر امن، آن را پردازش و تائید هویت خواهد کرد.
 
این سیستم در ابتدای کار برای کارت‌های پرداخت طراحی شده است ولی می‌توان از آن کاربری‌های دیگری را نیز انتظار داشت. برای مثال می‌توان از این روش برای تائید هویت دانش آموزان و کارمندان نیز استفاده کرد یا حتی از آن برای ایجاد مجوز دسترسی به اعضای خاص برای دسترسی به مکان‌های اختصاصی نیز بهره گرفت.
 
این امر برای بانک‌ها بسیار مفید خواهد بود و موجب می‌شود تا این بانک‌ها بتوانند پرداخت و احراز هویت را با هم یکپارچه کنند و امنیت ساختار پرداخت را به شدت بالا ببرند.
 
 
 
پیش از این شرکت مسترکارد نیز رویکردی در همین راستا را پیش رو گرفته بود و قوانین امنیتی خاصی را برای کارت‌های خود تعیین کرده بود که در رده استانداردهای امنیتی CC EAL 6+ طبقه بندی می‌شدند.
 
در سال گذشته میلادی نیز شرکت سامسونگ به صورت رسمی همکاری خود با مسترکارد را برای اسکن زیستی برای کارت‌های پرداخت اعلام کرده بود و حال به نظر می‌رسد که این تراشه امنیتی جدی، بتواند این دستورکار را پوشش بدهد.
 
این تراشه علاوه بر موارد یاد شده موجب می‌شود در زمان خرید نیز بتوان ارتباط و تعامل سریع‌تر و امن‌تری را داشت زیرا نیاز به ورود پین کد را از بین خواهد برد و روش‌هایی مانند شنود رمز عملا دربرابر آن ناکارآمد خواهند بود.
 
همچنین از دیگر قابلیت‌های این سیستم مقابله با امکان استفاده از اثرانگشت جعلی است و بر همین اساس نیز پیش بینی می‌شود که این قابلیت به زودی با سطح جدید‌تری از اطلاعات به صورت رسمی برای مصرف عمومی رونمایی شود، با این حال سامسونگ در این زمینه سکوت اختیار کرده است.
 
کد مطلب: 67531
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام