۰
plusresetminus
شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۷

تولید محتوا چیست؟

آنچه در ادامه می‌خوانید، راهنمای جامع تولید محتوا است. ما از سیر تا پیاز تولید محتوا را نوشته‌ایم؛ پس هر آنچه درباره تولید محتوا بخواهید، بدون شک اینجا پیدا می‌کنید.
تولید محتوا چیست؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



 
“محتوا پادشاه است”. شما هم قطعا این جمله معروف را درباره اهمیت تولید محتوا شنیده‌اید، مگر نه؟ کمتر کسی پیدا می‌شود که نقل قول بیل گیتس در ستایش تولید محتوا را نشنیده باشد.

اما منظور او از محتوا چه بود؟ آیا هر محتوایی، پادشاه است؟ کارشناس تولید محتوا باید چه نوع محتوایی را تولید کند تا برای کاربران اینترنتی ارزشمند باشد؟ پیدا کردن جواب این سوال‌ها به ما کمک می‌کند تا در مقام کارشناس تولید محتوا با رازهای تولید محتوا آشنا شویم. یاد بگیریم که چطور محتوای همیشه سبز و با کیفیت بنویسیم که هم مورد پسند خوانندگان باشد و گوگل خوشش بیاید و از سمت دیگر به کسب و کارها سود برساند. آنچه در ادامه می‌خوانید، راهنمای جامع تولید محتوا است. ما از سیر تا پیاز تولید محتوا را نوشته‌ایم؛ پس هر آنچه درباره تولید محتوا بخواهید، بدون شک اینجا پیدا می‌کنید.

بیل گیتس در سال 1375 شمسی (ژانویه 1996) در وبلاگش از نقش مهم تولید محتوا در دنیای آینده و اینترنت نوشت. الان که در سال 1400 هستیم، هنوز تولید محتوا مهم است و فکر هم نمی‌کنیم نقش و اهمیتش را به این زودی از دست بدهد. جالب است بدانید که بیل گیتس در همان سال نوشت که باید برای تولید کننده محتوا در بستر اینترنت حقوق مناسبی در نظر گرفت. چرا که در نظر او، کارشناس تولید محتوا کسی است که می‌تواند با هنر نویسندگی و خلق محتوای درست و اصولی به فروش، بازاریابی و افزایش آگاهی از برندها کمک کند. اما کارشناس تولید محتوا دقیقا باید چکار کند؟ از کجا شروع کند؟ چطور بداند که محتوایش به کسب و کار کمک می‌کند یا نه؟ و به طور کلی تولید محتوا چیست؟

۱. چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….
محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.
برای مثال اگر سایت گردشگری دارید و می خواهید با عبارت تور کیش دقیقه 90 به صفحه اول گوگل بیایید بهتر است این کار را با یک محتوای خوب همراه کنید و در آن در مورد سفر به کیش و جاذبه های آن توسط سایت سفر بات توضیحات لازم را بدهید.
باید به طور صریح به یک سوال پاسخ دهید. مخاطب می‌خواهید یا خیر؟
اگر می‌خواهید پس دیگر حرفی نمی‌ماند، دست به کار شوید و خود را برای تولید یک محتوای باکیفیت قوی کنید. نمی‌دانم یا شاید هم خیلی مهم نباشد که بدانم هدف شما از جذب مخاطب چیست، این که می‌خواهید خدمات و کالای خود را تبلیغ کنید یا اندیشه خود را نشر دهید، فرقی ندارد. در هر صورت شما باید مخاطب را به سایت خود کشانده و کاری کنید تا با اکراه آن را ترک کند، آن وقت است که هدف شما محقق خواهد شد.
این دقیقا همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیده‌اند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید از غافله عقب نمانید، وقت آن رسیده با قدمی استوار سال جدید را آغاز کنید و محتوا باکیفیت بیشتری به نسبت رقبای خود داشته باشید.
 

اول از هر چیزی باید بدونیم محتواها با اهداف مختلف ایجاد می‌شوند به نظر ما بهترین مدل این که به چهار بخش تقسیم شوند که
 
    تو مرحله اول محتواهای آماده می‌کنیم که باعث می‌شود مخاطب جدید جذب وب سایت ما یک شبکه اجتماعی ما شود
    مدل دوم محتوایی هستند که مربوط می­شود به فاز تبدیل یعنی یک­سری محتوا آماده می‌کنیم که باعث می‌شود افراد اطلاعاتی از قبیل شماره تماس ایمیلشون را در اختیار ما بگذارند اما در ازای دریافت این اطلاعات بهشون یک­سری محتوای کاربردی بدیم
    نکته سوم که خیلی نقطه ضعف داره آن جا برمی­گردد به مدل محتوایی که باعث میشه شما فروش بیشتری داشته باشید یعنی محتوای که تو صفحه محصولمون ایجاد می­کنیم زمانی که داریم یک محصول را معرفی می‌کنیم و این که چه طور باشه و به چه صورت جلوتر توضیح می‌دهم
    و در نهایت مدل محتواهایی است که پس از فروش یک محصول اهمیت دارد این مدل محتوا که اصلاً هیچ کس روش کار نمی­کند و این برای زمانی که یک فرد یک محصولی از ما خریده و الان می­خواهد از این محصول استفاده کند و آن­جا یک­سری محتوا برای شما آماده کردیم که چه طوری از این محصول ما بهتر استفاده کنیم و این­جا باعث می­شود که تجربه کاربر از خرید خیلی عالی بشه و یا فروش­هایی بعدش افزایش پیدا کند یا ما را به افراد بیشتری معرفی کند این مدل محتوا خیلی اهمیت دارد و الان زمانی که خیلی راحت می­توانیم روش مانور بدیم
طبیعی است که بسیاری از ما که پس از راه‌اندازی کسب و کارمان به فکر تولید محتوا بیوفتیم و باز هم طبیعی است که سئو و دریافت رتبه مناسب از موتورهای جستجو یکی از اصلی‌ترین اهداف تولید محتوا وب سایت ما باشد اما همه اینها به یک منظور صورت می‌گیرد فروش بیشتر و به همین دلیل پیش از تولید محتوای بلاگ برای کسب رتبه و پس از آن کارهایی لازم است انجام شود.
1) در ابتدا باید مطالب اولیه وبسایت شما کامل باشد، درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات و توضیحات محصول صفحات اولیه‌ای هستند که اگر فکری به حالشان نکرده باشید مخاطب، از شما خرید نخواهد کرد.
 
2) حال نوبت مطالب بلاگ است مطالب سئو محور که هدف اصلیشان دیده شدن در صفحات اولیه گوگل و جذب مخاطب از طریق کلیک بر روی آن‌ها است.
 
3) از اول می‌خواستید مقالات تالیفی تولید کنید؟ می‌خواستید با مخاطب تعامل داشته باشید؟ الان وقت این کار است زیرا مخاطب وارد وبسایت شما شده است و باید از این طریق اعتماد او را جلب کنید.
 
4) حال وقت تبلیغ است، تبلیغ محتوا و محصولاتتان! اکنون می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ و راه‌های بسیار دیگری برای معرفی و تبلیغ استفاده کنید.
لینک 1
کد مطلب: 67513
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام