کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین آمار از ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور

29 دی 1400 ساعت 11:31

ایتنا - ​​​​​​​ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به ۳۴.۸۷ درصد رسیده و بیش از ۳۸ میلیون خط منصوبه را شامل می‌شود که بالغ‌ بر ۳۶ میلیون از این خطوط منصوبه، مربوط به شرکت مخابرات است.



سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.۸۷ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت‌های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۱۹۷ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۸۲ خط دایری را شامل می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا،‌ طبق این آمار،‌ تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۶ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۸۲ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۲ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۸۴۷ هزار و ۵۶۰ خط منصوبه روستایی می‌شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۸ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۸۰۸ رسیده که شامل ۲۴ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۱۳۵ خط دایری شهری و سه میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۷۳ خط دایری روستایی می‌شود. 
 


همچنین اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP، مجموع یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۲۲۱ خط منصوبه و ۳۷۴ هزار و ۵۸۰ خط دایری را شامل می‌شود. شرکت‌های Servco نیز مجموع ۱۱ هزار و ۳۹۴ خط تلفن ثابت دارند.

اما در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۷۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به سه میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۷۳ می‌رسد. همچنین تعداد تلفن همگانی ۸۹ هزار و ۵۴۱ عدد و تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای ۱۹۶۳ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۵۱.۷ است.
 


کد مطلب: 67400

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67400/آخرین-آمار-ضریب-نفوذ-تلفن-ثابت-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir