۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹

سرقت 1.7 میلیارد دلار از صرافی‌های رمزارز توسط هکرهای کره شمالی

ایتنا - ​​​​​​​کارشناسان بر این باورند که پشت پرده برخی از بزرگترین هک‌ها علیه مبادلات ارزهای دیجیتال هکرهای کره شمالی بوده و از وجوه برداشت شده در سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده می کنند.
سرقت  1.7 میلیارد دلار از صرافی‌های رمزارز توسط هکرهای کره شمالی

طبق گزارش‌هایی که توسط رسانه‌های محلی Chosun و Newsis  در کره جنوبی منتشر شده، هکرهای مورد حمایت دولت کره شمالی طی پنج سال گذشته حدود 1.7 میلیارد دلار ارز دیجیتال را از صرافی های مختلف سرقت کرده اند.

طی اظهارات دادستان فدرال ایالات متحده و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تحلیل بلاک چین آمریکایی Chainalysis، کره شمالی ارز دیجیتال را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به حساب می آورد.بنابراین دولت موصوف به جای نقد کردن همه رمزارزهای سرقت شده دارایی ها را ذخیره کرده و  بخشی از وجوه صرف تجهیزات نظامی آن کشور می شود.از سوی دیگر، میونگ هیون، محقق ارشد موسسه مطالعات سیاست ASAN، تاکید کرد که ارز دیجیتال تنها دارایی مالی است که  در  کره شمالی به شدت تحریم شده است. به این دلیل که قیمت بیت کوین از سال 2017 بیش از 60 برابر افزایش یافته است. بنابراین، پتانسیل سرمایه گذاری عالی دارد.

میونگ هیون می‌گوید: «برای کره شمالی، ارز دیجیتال تنها دارایی مالی است که می‌تواند آن را در زمانی که تحت تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارد استفاده کرده و  برای  اینکه در زمان فرار از تحریم‌ها به اهداف خود دست یابد آن را با ارزش تشخیص می‌دهد.»

هک کریپتو کره شمالی
کره شمالی به استخدام هکرها برای انجام جرایم سایبری و پولشویی از کشورهای دیگر مشهور است. یکی از مظنونان اصلی این هک ها، گروه بدنام Lazarus است که در گسترش بدافزارها و حملات فیشینگ برای سرقت ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین تخصص دارد.

اگرچه پشت برخی حملات بزرگ سایبری به صرافی‌های رمزنگاری هکرهای کره شمالی قرار داشتند، مقامات کره جنوبی معتقدند که سه شرکت قربانی شده در این حملات در تیتر اخبار قرار گرفته اند.

اولین هک Bithumb کره جنوبی در سال 2017 رخ داده  که طی آن حدود 32 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت. سپس در دسامبر 2017  YouBit مورد هدف قرار گرفت و 4000 بیت کوین به طور غیرقانونی به دست آمد و در سپتامبر 2020، پس از اینکه   اطلاعات کوکوین  افشا گردید  ، تقریباً 281 میلیون دلار ارز دیجیتال  از دست رفت .
کد مطلب: 67370
برچسب ها: رمزارز هکر
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
به عبارتی رمز ارزها هم قابل سرقت هستند ، البته بدون امکان رهگیری و ردیابی و برگشت پول به سرقت رفته!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام