۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰

آموزش: چگونه امنیت پهنای باند را تامین کنیم؟

ایتنا - داشتن اتصال به اینترنت در زمان استفاده از رایانه، تلفن یا تلویزیون هوشمند بسیار مهم است. اما اگر قصد دارید از اتصال اینترنت در یک آدرس ثابت استفاده کنید، اتصال با یک پهنای باند مشخص می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
آموزش: چگونه امنیت پهنای باند را تامین کنیم؟

 
هنگام تصمیم گیری در مورد اتصال با یک پهنای باند، یک اتصال تلفن ثابت یا کابل‌های فیبر نوری پیشرفته تر را انتخاب می‌کنید. بازار مملو از مجموعه‌ای از حالات مقرون به صرفه است که توسط ارائه دهندگان برای جذب مشتریان بیشتر ارائه می‌شود. با این حال، موردی که انتخاب می‌کنید باید با نیازهای خاص شما هماهنگ باشد.

این داستان زمانی به پایان نمی‌رسد که شما در مورد بسته پهنای باند تصمیم بگیرید، زیرا اکنون باید اقداماتی را برای تقویت پارامتر امنیتی آن انجام دهید و این دقیقاً همان چیزی است که امروز شما را از طریق آن راهنمایی می‌کنیم:

1- رمزگذاری نقاط دسترسی Wi-Fi می‌تواند یک اتصال اینترنتی پایدار را با اجازه دادن به افراد مجاز برای استفاده از پهنای باند تضمین کند. روتر وای فای با محافظت‌های داخلی خاصی مانند WEP، WPA و WPA2 ارائه می‌شود. رایج‌ترین مورد در این میان WPA است که هم در فضاهای اداری و هم در خانه‌ها از طریق یک کلید رمز عبور مشترک استفاده می‌شود.

2- یکی از بهترین ابزار برای ایمن کردن پهنای باند خود در برابر هکرها و نشت داده‌ها، حفظ رمزهای عبور قوی و تغییر مکرر آن‌ها است. همچنین، مطمئن شوید که رمز عبور پیش‌فرض را تغییر داده‌اید رمز عبور انتخابی شما باید حداقل 16 کاراکتر داشته باشد. ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای خاص می‌تواند رمز عبور شما را تقویت کند.

با این حال، هنگام تنظیم رمز عبور باید از استفاده از اطلاعات شخصی مانند نام خود یا سایر عبارات رایج خودداری کنید. شما می‌توانید قدرت رمز عبور خود را با استفاده از ابزارهای آنلاین مختلف به صورت لحظه‌ای بررسی کنید. استفاده از مدیر رمز عبور همچنین می‌تواند به پیگیری همه رمزهای عبور شما و ایجاد رمزهای جدید کمک کند.

3- هنگام راه اندازی روتر پهنای باند خود برای اولین بار، باید نام‌های کاربری عمومی را تغییر دهید که در غیر این صورت می‌تواند کار هکر را آسان کند. پس از تغییر نام روتر خود، باید نام شبکه وای فای خانگی خود را تغییر دهید. این روش یک شناسه مجموعه خدمات نامیده می‌شود و نامی است که در رادار افرادی که شبکه‌های اطراف را جستجو می‌کنند نشان داده شده است.

هکرها می‌توانند به داده‌های حساس مربوط به تنظیمات Wi-Fi شما از نام‌های شبکه پیش‌فرض که شامل شماره مدل و نام تجاری روتر مورد استفاده است، دسترسی پیدا کنند. بنابراین، تغییر نام شبکه می‌تواند وسیله‌ای عالی برای ایمن نگه داشتن آن از دسترسی ناخواسته همسایگان و هکرها باشد.

با این حال، اگر Apple iPhone یا سایر رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های خانه هوشمند و سیستم‌های بازی به Wi-Fi شما متصل باشند، به‌طور خودکار از سیستم خارج می‌شوند. پس از تغییر نام شبکه، باید دوباره آن‌ها را وصل کنید.

4- محدود کردن برد سیگنال وای فای می‌تواند وسیله‌ای عالی برای افزایش معیارهای امنیتی آن باشد. اگر قصد دارید از پهنای باند برای یک منطقه کوچک مانند دفتر یا محل سکونت خود استفاده کنید، این امر به ویژه مفید است. در اینجا می‌توانید روتر را از 802.11b یا 802.11n به 802.11g تغییر دهید.

رنگ‌های مسدودکننده وای‌فای حاوی مواد شیمیایی هستند که از نفوذ سیگنال‌های وای‌فای به خارج از دیوارها جلوگیری می‌کنند. رنگ آمیزی اتاق خود با همین روش می‌تواند به ایمن نگه داشتن اتصال پهن باند شما کمک کند. کاربرانی که همیشه در حال حرکت هستند، معمولاً معاملات فقط سیم کارت را با کمک هزینه داده نامحدود برای تأمین نیازهای مرور خود انتخاب می‌کنند.

5: فایروال‌ها نقش مهمی در تقویت طرح امنیت اینترنت شما دارند. آن‌ها به عنوان یک مانع بین کاربران غیرمجاز و شبکه محافظت شده شما عمل می‌کنند. برای تقویت شبکه پهنای باند خود می‌توانید از فایروال در کنار اقدامات امنیتی نظیر محافظت از سرقت هویت و نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 67352
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام