۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲
در سال 2021

حقوق ۱۰۰ میلیون دلاری تیم‌کوک

ایتنا - ​​​​​​​دستمزد تیم کوک، مدیرعامل اپل در سال میلادی گذشته با پاداش سهام که میزان دریافتی وی را به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رساند، ۱۴۴۷ برابر یک کارمند معمولی در این شرکت فناوری بود.
حقوق ۱۰۰ میلیون دلاری تیم‌کوک

اپل اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ میانگین دستمزد کارمندان ۶۸ هزار و ۲۵۴ دلار بود و به دلیل تغییرات در استخدام و پاداش، میانگین جدیدی برای پاداش کارمندان انتخاب کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سازنده آیفون از تقاضای قوی که طی دو سال گذشته برای محصولات این شرکت وجود داشته است، سود برده است. درآمد اپل بیش از ۳۰ درصد در سال مالی ۲۰۲۱ رشد کرد و به ۳۶۵.۸۲ میلیارد دلار رسید و ارزش بازار این شرکت امسال برای مدت کوتاهی از مرز سه تریلیون دلار عبور کرد.

کوک که حقوقش سه میلیون دلار مانده است، ۸۲.۳ میلیون دلار سهام به عنوان پاداش، ۱۲ میلیون دلار بابت تحقق اهداف اپل، ۱.۴ میلیون دلار برای سفر هوایی و ۴۰۱ هزار دلار برای برنامه، هزینه های بیمه و موارد دیگر دریافت کرد. در مجموع وی ۹۸.۷ میلیون دلار در مقایسه با ۱۴.۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد.

کوک در اوت سال ۲۰۱۱ جانشین استیو جابز، مدیرعامل اپل شد که چند ماه پیش از مرگش از این سمت کنار رفت. ارزش سهام اپل از زمان روی کار آمدن تیم کوک، بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مدیرعامل اپل در سپتامبر ۳۳۳ هزار و ۹۸۷ واحد سهام دریافت کرد که نخستین سهام دریافتی از سال ۲۰۱۱ و در راستای طرح سهام بلندمدت بود. وی در سال ۲۰۲۳ واجد دریافت سهام بیشتری خواهد بود. کوک در سال ۲۰۱۵ به مجله فورچون اعلام کرد قصد دارد ثروتش را به خیریه ببخشد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش موسسه اکونومیک پالیسی نشان می دهد مدیران عامل در آمریکا ۳۵۱ برابر بیشتر از یک کارمند معمولی در سال ۲۰۲۰ دریافت کردند و پاداش مدیران عامل حدود ۶۰ درصد سریعتر از بازار سهام از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۲۰ رشد کرد که بسیار بالاتر از رشد ۱۸ درصدی دستمزد سالانه یک کارمند معمولی بود.
کد مطلب: 67284
برچسب ها: تیم کوک اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام