۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵

پیدا شدن نرم‌افزارهای حاوی بدافزار در اپ استور سامسونگ

ایتنا- محققان به تازگی هشدار داده اند که برخی از ابزارهای مخرب برای تلفن‌های همراه از طریق فروشگاه نرم افزاری سامسونگ توزیع می‌شوند.
پیدا شدن نرم‌افزارهای حاوی بدافزار در اپ استور سامسونگ
محققان به تازگی هشدار داده‌اند که برخی از ابزارهای مخرب برای تلفن‌های همراه، از طریق فروشگاه نرم‌افزاری سامسونگ توزیع می‌شوند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، مکس واینباخ به عنوان یکی از کارشناسان سایت اندروید پلیس در توییتر مدعی شده که حداقل پنج نرم‌افزاری که همگی زیرشاخه‌های نرم‌افزار لغو شده Showbox بودند، در فروشگاه نرم افزاری سامسونگ که تحت عنوان گلکسی استور شناخته می‌شود، دیده شده‌اند.
 
البته این نرم‌افزارها به خودی خود حاوی کدهای مخرب نیستند، اما می‌توان از آنها به عنوان ابزاری برای اهداف مخرب استفاده کرد. در واقع نوع طراحی این نرم‌افزارها به گونه‌ای بوده است که می‌توان از آنها به عنوان دروازه‌هایی به سمت نصب بدافزارهای بسیار خطرناک برای تلفن‌های همراه هوشمند استفاده کرد.
 
 
 
همچنین یک محقق امنیتی تحت عنوان linuxct توضیح داده است که دو نرم‌افزار از این پنج مورد امکان اجرای کدهای پویا را دارند و به این ترتیب می‌توانند سایر کدها که اغلب مخرب نیز هستند را دانلود کرده و به اجرا در بیاورند.
با دانش به این که موارد استفاده قانونی از این قابلیت بسیار کم است و می‌توان به راحتی از آن سوءاستفاده کرد، بهتر است در نظر داشته باشیم که این دو نرم‌افزار از همان ابتدای امر برای انجام این کارهای مخرب از چنین قابلیتی برای اجرای تمامی کدها بهره‌مند شده‌اند.
 
همچنین این متخصص امنیتی در ادامه خاطر نشان می‌کند که: «این قابلیت ممکن است در هر لحظه به یک تروجان یا بدافزار تبدیل بشود، بنابراین ناامن است و از این رو، بسیاری از فروشندگان آن را در فهرست حفاظتی VT و Play قرار داده‌اند.»
البته خبر خوب این است که در صورتی که کاربر بخواهد یکی از این نرم‌افزارها را نصب کند، سرویس حفاظتی گوگل پلی در باره احتمال مخرب بودن آن به کاربر هشدار می‌دهد.
 
با این حال جنبه بد این موضوع نیز آنجاست که از آنجایی که این نرم‌افزارها در فروشگاه رسمی سامسونگ قرار دارند، پس کاربران ممکن است با اطمینان به سامسونگ، هشدار سرویس حفاظتی گوگل را جدی نگیرند. علاوه بر این، بازخوردهای ثبت شده برای این نرم‌افزارها نیز بسیار زیاد است و می‌توان نتیجه گرفت که شمار دانلود آنها نیز بسیار بالا بوده است.
متاسفانه سامسونگ تعداد دفعات دانلود یک نرم‌افزار را در فروشگاه خود نمایش نمی‌دهد و اظهار نظر دقیق درباره میزان همه‌گیری دانلود این نرم‌افزارها بسیار سخت است.
 
کد مطلب: 67224
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام