۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶
پیشنهاد جدید وزارت ارتباطات:

تغییر عنوان فعالیت‌ اپراتورها از «تجاری» به «خدماتی‌-تولیدی»

ایتنا - بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و موافقت کارگروه نظارت و تخصیص ارز وزارت صمت، عنوان فعالیت اپراتورهای ارتباطی از «تجاری» به «خدماتی‌-تولیدی» تغییر پیدا کرد.
تغییر عنوان فعالیت‌ اپراتورها از «تجاری» به «خدماتی‌-تولیدی»

با پیشنهاد و حمایت وزارت ارتباطات و در راستای حمایت از کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با موافقت کارگروه نظارت و تخصیص ارز وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این‌پس نوع فعالیت اپراتورهای خدمات ارتباطی دارای پروانه فعالیت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌جای تجاری، «خدماتی-‌تولیدی» محسوب می‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس بخشنامه‌های عمومی و مقررات ارزی بابت واردات کالا، مهلت ارائه اسناد حمل به بانک‌ها از تاریخ صدور حواله برای واحدهای تجاری ۸ ماه و واحدهای تولیدی ۱۱ ماه است.

پیش از این در کارت بازرگانی اپراتورهای خدمات ارتباطی دارای پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در سامانه جامع تجارت، نوع فعالیت این اپراتورها «تجاری» در نظر گرفته‌شده بود.

بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به دلایل مختلف تأخیر برای ورود تجهیزات به‌عنوان عوامل خارج از اراده اپراتورها و نظر به ماهیت فعالیت اپراتورهای خدمات ارتباطی (خدماتی-تولیدی) و از باب حمایت از کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشنهادی را مبنی بر تولیدی بودن فعالیت اپراتورها و همچنین افزایش مهلت ارائه اسناد حمل و معافیت از پرداخت جریمه مابه‌التفاوت نرخ ارز مربوطه، به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد.

پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع در کارگروه نظارت و تخصیص ارز وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و در نهایت به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه با تولیدی شدن فعالیت اپراتورهای خدماتی ارتباطی (مورد تائید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) در سامانه جامع تجارت، مهلت ارائه اسناد حمل (واردات) مربوط به تجهیزات مخابراتی زیرساختی اپراتورها نیز پس از بررسی و معرفی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۸ ماه به ۱۱ ماه و با تمدید ۳ ماهه (شرایط خاص) از سوی دو وزارتخانه نهایتاً تا ۱۴ ماه افزایش خواهد یافت.

هم‌اکنون هماهنگی‌های لازم از سوی نمایندگان دو وزارت برای پیاده‌سازی و عملیاتی شدن این موضوع در سامانه‌ها، در حال انجام است.
کد مطلب: 67184
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار و ارجمند ، اپراتور ها را با هر نامی که می خواهید خطاب نمایید ، اما ای کاش کمی هم به فکر کیفیت ارتباطات باشید ، سخن از 5G می گویید ، در حالی که 4G کیفیت ندارد ، برای باز کردن وب های داخلی از ادارات تا بانک ها و نشریات داخلی بیش از بیست بار باید یک آدرس را رفرش کرد تا موفق به مشاهده وب شد! کیفیت تماس های صوتی هم که گفتن ندارد و همه می دانند ، تماس صوتی با تاخیر و بریده بریده شنیده می شود ، با هر اپراتوری هم تماس گرفته میشود ، فقط مشکل را از سمت کاربر می داند!!!! پیامک های رمز پویا هم اغلب بعد از مهلت استفاده ارسال می شود! شاید اگر کمی با مردم صحبت نمایید ، مشکلات را متوجه شوید ، آموزش های مجازی جبری را هم بپرسید ، از اساتید ، از دانشجویان ، قطعی های مکرر ، افت سرعت زیاد ، همه و همه اینها با تغییر نام حل نمی شود ، البته این تغییر نام ها برابر بخشنامه ها و مصوبات یک نتیجه خواهد داشت ، تغییر میزان مالیات اپراتورها و تغییر نرخ های مشترکین ، به عبارتی همه نرخ ها صعودی خواهد شد و تنها چیزی که نصیب کاربران و مشترکین نمی شود کیفیت ارتباطات است ، اگر کمی با مردم صادقانه صحبت شود ، بدون شک می فهمند ، ما ملت نجیب و بردباری داریم ، اینگونه برخوردها و صحبت ها در نهایت موجب شک و تردید و عدم اعتماد عمومی خواهد شد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام