۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۸

چاینا تلکام زیربار تحریم آمریکا نمی‌رود!

ایتنا - ​​​​​​​شرکت چاینا تلکام امریکاس اعلام کرد با وجود فرمان رگولاتورهای آمریکا برای توقف فعالیتش در این کشور، قصد دارد به عمده فعالیتهای آمریکایی خود ادامه دهد.
چاینا تلکام زیربار تحریم آمریکا نمی‌رود!


چاینا تلکام اعلام کرد فعالیتهای مخابراتی تجاری این شرکت در آمریکا خدمات اپراتور عمومی به حساب نمی آیند بنابراین کمیسیون ارتباطات فدرال فاقد اختیار برای صدور دستور توقف آن است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت در نامه ای به تاریخ ۲۰ دسامبر به جسیکا روزن ورسل، رییس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نوشت: چاینا تلکام امریکاس برای عمل به تعهدات قراردادی خود و اجتناب از  مختل شدن فعالیتهای مشتریانش قصد دارد پس از سوم ژانویه سال ۲۰۲۲ به شکل یک اپراتور خصوصی فعالیت کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در اکتبر با اشاره به نگرانیها نسبت به ریسک جاسوسی، به اتفاق آرا به لغو مجوز فعالیت چاینا تلکام رای داد که یکی از سه اپراتور مخابراتی بزرگ در چین است. این دستور قرار است ۶۰ روز پس از اعلام آن در دوم نوامبر، اجرایی شود.

اقدام علیه چاینا تلکام مربوط به نگرانیها نسبت به جریان اطلاعاتی غیرقانونی از آمریکا به چین است. کمیسیون ارتباطات فدرال مدعی است چاینا تلکام در معرض بهره برداری، نفوذ و کنترل دولت چین قرار دارد و احتمال بالایی وجود دارد که مجبور شود به درخواستهای دولت چین بدون طی کردن رویه حقوقی کافی تحت نظارت قضایی عمل کند. شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی هواوی هم یک هدف دیگر تحریمهای آمریکاست.

کمیسیون ارتباطات فدرال در نظر دارد علیه سازندگان دوربینهای مراقبتی شامل هانگژو هایک ویژن دیجیتال تکنولوژی و داهوآ تکنولوژی اقدام کند و کنگره در حال بررسی محدودیتها علیه شرکت سازنده پهپاد SZ DJI Technology است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چاینا تلکام پیشتر گفته بود فعالیتهای موبایل که تحت برند CTExel عرضه می کند و عموما توسط دانشجویان و مهاجران چینی استفاده می شود را متوقف خواهد کرد. چاینا تلکام که به مدت ۲۰ سال گذشته اجازه داشت خدمات مخابراتی در آمریکا فراهم کند، بیش از ۳۳۵ میلیون مشترک جهانی در سال ۲۰۱۹ داشت. این شرکت برای تاسیسات دولت چین در آمریکا هم خدمات فراهم می کند.
کد مطلب: 67158
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام