کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزوده شدن رمزنگاری end-to-end برای تماس‌های شخصی مایکروسافت تیمز

سايت خبری ايتنا , 14 دی 1400 ساعت 1:55

ایتنا- مایکروسافت تیمز امکان استفاده از قابلیت رمزنگاری end-to-end را برای تماس‌های تک به تک انجام شده در این پلتفرم فراهم کرد.


مایکروسافت تیمز امکان استفاده از قابلیت رمزنگاری end-to-end را برای تماس‌های تک به تک انجام شده در این پلتفرم فراهم کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شما هم اکنون می‌توانید با آسودگی خاطر در مایکروسافت تیمز به انجام مکالمه بپردازید. گزارش‌های به دست آمده از The Verge حاکی از آن است که مایکروسافت رمزنگاری end-to-end را پس از انجام تست‌های نهایی در ماه اکتبر برای تمامی تماس‌های یک به یک فعال کرده است.
 
به این ترتیب از این پس با فعال سازی رمزنگاری یاد شده برای تماس‌های شخصی اگر مدیر فناوری اطلاعات کمپانی شما سیستم E2EE را فعال کرده باشد و هر دو سر تماس از این قابلیت استفاده کنند، جاسوسی مکالمه‌ها برای افراد بیگانه بسیار سخت خواهد شد.
 

 
 
مایکروسافت البته هشدار داده است که اگر از رمزنگاری end-to-end برای تماس‌های شخصی خود استفاده کنید از چند قابلیت از قبیل ضبط تماس، انتقال تماس، افزودن افراد دیگر و کپشن‌های زنده محروم خواهد شد. شما به منظور دستیابی مجدد به این قابلیت‌ها می‌بایست سیستم E2EE را غیرفعال کنید.
 
عرضه قابلیت رمزنگاری end-to-end برای تماس‌های یک به یک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگرچه مایکروسافت تیمز در مرحله انتقال از رمزنگاری استفاده می‌کرد اما بازهم پنجره‌ای برای رمزگشایی محتوا ارائه می‌کرد تا سرویس‌های تأییدشده بتوانند سوابق حفظ داده‌ها را رعایت کنند.
 
رمزنگاری end-to-end باعث می‌شود که هر شخصی فراتر از افراد دو سر مکالمه به هیچ عنوان نتوانند داده‌های تماس را رمزگشایی کنند. این قابلیت برای امنیت کاربران تیمز از اهمیت زیادی برخوردار است اما کمپانی‌ها و سایر آژانس هایی که به دنبال راههایی برای تشخیص مکالمات هستند از عرضه این قابلیت چندان خوشحال نخواهد شد.


کد مطلب: 67123

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67123/افزوده-شدن-رمزنگاری-end-to-تماس-های-شخصی-مایکروسافت-تیمز

ايتنا
  https://www.itna.ir