۰
plusresetminus
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱

آمریکا با ادامه فعالیت چاینا تلکام مخالفت کرد

ایتنا -​​​​​​​ کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) از یک دادگاه تجدیدنظر خواست درخواست شرکت چاینا تلکام برای ادامه فراهم کردن خدمات در آمریکا را رد کند.
آمریکا با ادامه فعالیت چاینا تلکام مخالفت کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا مجوز فعالیت چاینا تلکام را لغو کرده است و این شرکت که بزرگترین شرکت مخابراتی چین است، ماه جاری در دادگاه منطقه کلمبیا خواستار تجدیدنظر در لغو مجوز فعالیتش در آمریکا شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وکلای وزارت دادگستری آمریکا و کمیسیون ارتباطات فدرال به دادگاه تجدیدنظر اعلام کردند این شرکت احتمال به کرسی نشاندن ادعاهایش را ندارد. این شرکت به شواهد نپرداخته و در عوض مسئله را به رویه کمیسیون کشانده است.

چاینا تلکام امریکاس در ۲۶ اکتبر از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال دستور یافت خدمات آمریکایی خود را تا اوایل ژانویه به دلیل نگرانیهای امنیت ملی متوقف کند. کمیسیون ارتباطات فدرال مدعی است چاینا تلکام در معرض بهره برداری، نفوذ و کنترل دولت چین قرار دارد و احتمال بالایی وجود دارد که مجبور شود به درخواستهای دولت چین بدون طی کردن رویه حقوقی کافی تحت نظارت قضایی عمل کند.

چاینا تلکام که به مدت ۲۰ سال گذشته اجازه داشت خدمات مخابراتی در آمریکا فراهم کند، بیش از ۳۳۵ میلیون مشترک جهانی در سال ۲۰۱۹ داشت. این شرکت برای تاسیسات دولت چین در آمریکا هم خدمات فراهم می کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال در مارس اقدام برای لغو مجوز چاینا تلکام امریکاس، پسیفیک نت ورکس و زیرمجموعه اش ComNet برای فراهم کردن خدمات مخابراتی آمریکا را آغاز کرد. این کمیسیون در ماه مه سال ۲۰۱۹ به اتفاق آرا به ممنوعیت حق فراهم کردن خدمات آمریکایی برای شرکت مخابراتی دولتی چاینا موبیل رای داد.

بر اساس گزارش رویترز، چاینا تلکام اعلام کرد تا چهارم دسامبر باید به مشتریانش درباره این تصمیم اطلاع دهد و بدون توقف موقتی اقدام کمیسیون ارتباطات فدرال، مجبور خواهد شد فعالیتهای مهم خود را خاتمه دهد و کسب و کار، شهرت و روابط این شرکت خدشه جبران ناپذیری خواهد دید.
کد مطلب: 66860
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام