۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۶

کاخ سفید اینتل را از افزایش تولید تراشه در چین منع کرد

ایتنا- کاخ سفید به تازگی از اینتل درخواست کرده است که در رابطه با افزایش ظرفیت تولید پردازنده‌ها در کارخانه‌های چینی خود اجدید نظر کند.
کاخ سفید اینتل را از افزایش تولید تراشه در چین منع کرد
کاخ سفید به تازگی از اینتل درخواست کرده است که در رابطه با افزایش ظرفیت تولید پردازنده‌ها در کارخانه‌های چینی خود اجدید نظر کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تلاش‌های امنیتی بایدن این روزها برنامه‌های اینتل را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. گزارش‌های بلومبرگ خبر از آن دارند که کاخ سفید اینتل را به شدت از افزایش تولید تراشه‌ها در کشور چین برای رسیدگی به مشکل جهانی کمبود پردازنده منع کرده است. این ظرفیت جایگزین می‌توانست تا قبل از پایان سال 2022 در دسترس قرار بگیرد اما طبق گزارش‌ها، دولت بایدن به دلیل مسائل امنیتی انجام این کار را غیرممکن کرده است.
 
البته به گفته کارشناسان اینتل افزایش تولید آینده در چین را به طور کامل رد نکرد اما به نظر می‌رسد که این کمپانی در این رابطه هنوز تصمیم گیری نکرده است. این کمپانی در بیانیه اخیر خود مستقیما به اعتراض دولت اشاره نکرد اما اظهار داشت که از راه حل‌های دیگر برای تامین تقاضای پردازنده‌ها استقبال می‌کند.
 
البته اتخاذ این رویکرد از جانب دولت بایدن اصلا بعید به نظر نمی‌رسید. بایدن این روزها راه و رسمی که پیش از او برای مبارزه با فناوری‌های چینی ایجاد شده است را در پیش گرفته و در این راه به حدی فراتر رفته است که اخیرا هواوی و زد تی‌ای را از دریافت مجوزهای شبکه کمیسیون ارتباطات فدرال منع کرده است.
 
 
 
البته منابع بلومبرگ در مورد مسائل امنیتی اینتل توضیح بیشتری ندادند اما پت گلسینگر به عنوان مدیر این کمپانی پیش از این نیز گفته بود که وابستگی شدید به تولید آسیایی تهدیدی برای زنجیره تامین است. همچنین به طور کلی این نگرانی وجود دارد که کمپانی‌ها به صورت کاملا مخفیانه فناوری‌های حساس را با چین به اشتراک بگذارند.
 
البته در کنار امنیت شاید بتوان توسعه اقتصادی را نیز یک عامل مهم در اخذ این تصمیم به شمار آورد. بایدن این روزها در تلاش است تا به طرق مختلف کمپانی‌های آمریکایی را به تولید بیشتر پردازنده‌ها ترغیب کند و اینتل نیز در همین راستا گزارش کرده است که بخش چینی این کمپانی با این سیاست مغایرت داشته و به تلاش‌ها برای مقابله با رشد چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی کمکی نمی‌کرد.
 
در هر صورت تغییراتی از این دست می‌تواند منجر به طولانی‌تر شدن مشکل جهانی کمبود تراشه شود.اگرچه اینتل این روزها به فکر ساخت کارخانه هایی در ایالات متحده و درخواست کمک از تولیدات خارجی است اما این تلاش‌ها زمان می‌برد و ممکن است تمام کمبودها را پوشش ندهد. به این ترتیب این تراشه ساز ممکن است مجبور شود برای احترام به کاخ سفید، ضرر‌های موقتی زیادی را متحمل شود.
 
کد مطلب: 66778
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام