۰
plusresetminus
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۳

اپل مدیر نرم‌افزار خودران تسلا را استخدام می‌کند

ایتنا- کمپانی اپل در اقدامی نه چندان جدید یکی از مدیران ارشد پیشین بخش فناوری‌های خودران کمپانی تسلا را به خدمت گرفته است.
اپل مدیر نرم‌افزار خودران تسلا را استخدام می‌کند
کمپانی اپل در اقدامی نه چندان جدید یکی از مدیران ارشد پیشین بخش فناوری‌های خودران کمپانی تسلا را به خدمت گرفته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی اپل در رابطه با تلاش‌های خود برای توسعه خودروهای خودران حساسیت زیادی به خرج داده است اما گزارش‌های اخیر بلومبرگ خبر از آن دارد که اخرین اقدام این کمپانی در این راستا استخدام یکی از پرسنل کلیدی رقیب اصلی این کمپانی در این زمینه بوده است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این غول فناوری به تازگی کریستوفر سی جی مور را خدمت گرفته است. این شخص تا سال 2019 مدیر نرم‌افزار خودران تسلا بود و از سال 2014 همکاری خود با این کمپانی را آغاز کرده بود. البته مور هنوز صفحه لینکدین خود را برای سمت شغلی جدید به روز نکرده است.
 
با این وجود بلومبرگ مدعی شده است که مورد تحت راهبری استوارت بورز برای اپل کار خواهد کرد. استوارت بورز نیز مانند مور تا سال 2019 به عنوان رییس بخش خودران تسلا فعالیت‌ می‌کرد و هم اکنون به اپل پیوسته است و برای این کمپانی کار‌ می‌کند.
 
 
 
مور یکی از کارمندانی بود که در ماه مه سال 2021 به California DMV اعلام کرده بود که ایلان ماسک درباره جدول زمانی رسیدن به فناوری خودران اغراق کرده است و به این زودی به این فناوری دست پیدا نخواهد کرد. او در تماس ویدیویی با DMV اظهار داشت که بیانیه‌های ماسک درباره ارائه سیستم راندگی خودکار سطح 5 با واقعیت‌های مهندسی سازگاری ندارد. لازم به ذکر است که ماسک مدعی شده بود که فناوری خودران تسلا به زودی‌ می‌تواند بدون دخالت انسان کار کند.
 
در حال حاضر فناوری خودران تسلا هنوز در سطح 2 قرار دارد و هنوز رانندگان باید دست خود را روی فرمان نگه دارند. مور در سال 2019 و در پی تعیین تکلیف پرونده مرگ یک راننده تسلا در فلوریدا به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد. اسناد این دادگاه در ماه اکتبر و در حالی منتشر شد که مور تسلا را ترک کرده بود.
 
مور و بورز تنها دو کارمند پیشین تسلا هستند که اپل هم اکنون آنها را برای بخش خودرویی خود استخدام کرده است. پیش از این نیز مایکل شوکوچ  و استیو مک مانوس که هر دو نایب رییس بخش مهندسی تسلا بودند نیز توسط اپل برای کار در بخش فناوری‌های خودروی اپل استخدام شده بودند.
 
کد مطلب: 66706
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام