۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳

گزارش مسئولان از حمله به سامانه سوخت قانع کننده نیست

ایتنا - کمیسیون امنیت ملی مجلس از توضیحات مسئولان سازمان پدافند غیرعامل و سایر مسئولان در این زمینه قانع نشد.
گزارش مسئولان از حمله به سامانه سوخت قانع کننده نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزارش مسئولان درباره اختلال سامانه سوخت کلی، ناقص و نامتقاعد کننده بود و اعضای کمیسیون پاسخ سوالاتشان را دریافت نکردند.

به گزارش ایتنا مرتضی محمودند در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به توضیحات مسئولان سازمان پدافند غیرعامل و سایر مسئولان در کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اختلال سامانه سوخت کشور گفت: این نشست که با حضور تمام مسئولین مربوطه برگزار و گزارشات واصله درباره علل رخ دادن این حادثه بررسی شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: گزارشات ارائه شده پاسخگوی سوالات مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون نبود لذا به نظر می‌رسد که جای بیشتری برای بررسی این حادثه وجود دارد.

      در این زمینه بخوانید:
      - آسیب‌پذیری شرکت توزیع سوخت اطلاع داده شده بود
      - اختلال در جایگاه‌های بنزین نتیجه حمله سایبری یک کشور خارجی بود


وی افزود: به منظور پاسخگویی واحد درباره حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور نیازمند به حوزه‌بندی هستیم لذا باید در بحث سازماندهی تشکیلات، تجدید نظر کنیم.
محمودوند بیان کرد: دستگاه‌های مختلف کشور هر یک دارای پتانسیل‌های بالایی هستند اما باید تحت یک سازمان مرکزی قرار بگیرد تا قادر به پیگیری مشکلات کشور در حوزه سایبری و پاسخگویی واحد باشند.

وی ابراز کرد: یکی از معضلات امروز دستگاه‌های اجرایی ارائه گزارش‌های کلی است و نمی‌تواند اهمیت موضوع و راه حل آن را ارائه کند به همین خاطر پاسخ مسئولان درباره اختلال سامانه سوخت برای کمیسیون امنیت کامل و قانع کننده نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با همفکری، اتحاد و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها در راستای دفاع از زیرساخت‌های کشور گام برداریم.
 
کد مطلب: 66697
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
برادران و عزیزان بزرگوار ، کلی گویی در مورد مسائل علمی و تخصصی ، کاری سهل و ساده است ، اما توجه داشته باشیم که هر کار تخصصی به قول معروف آدم آچار بدست می خواهد ، به عبارتی اگر خودرویی خاموش شد ، با گفتن اینکه بنزین از باک به موتور نمی رسد و علت خاموشی موتور همین است ، کار درست نمی شود و خودرو به حرکت در نمی آید ، برادر ، بزرگوار ، ما در زمینه های تخصصی خصوصا در فضای دیجیتال ،نیازمند متخصص آگاه ، با دانش تخصصی هستیم ، که البته در این زمینه نیرو کم نداریم ، و از سویی باید در نظر داشت همین نیروها نیازمند ابزار متناسب با زمینه تخصصی هم دارند ، و در کنار همه اینها مدیریت گردآوری نیروهای متخصص نقش مهمی دارد ، اما آنچه که دیده می شود نبود این نیروها در صحنه و شاید کمبود ابزار لازم هم باشد. اگر کمی جستجو کنید خواهید دید بسیاری از کشورها با مدیریت تخصصی توانسته اند بسیاری از همین نیروها که اغلب جوان هم هستند را جذب و بکار گیرند‌، به عبارت دیگر انگاری ما خرج کردیم ، نگهداری کردیم ، رشد دادیم ، سپس حاصل مورد استفاده غیر قرار گرفته ، چرا؟ و ای کاش این دید اشتباه باشد و به نجو احسن مشکلات بدست متخصصین امور برطرف شود. انشااله
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام