۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶

امکان گزارش نرم افزارهای دارای نقص امنیتی به اپل فراهم شد

ایتنا- کمپانی اپل در کنفرانس توسعه دهندگان سال جاری میلادی از قابلیت جدیدی به نام App Privacy Report رونمایی کرد و هم اکنون این ویژگی را همراه با iOS 15.2 بتا و iPadOS 15.2 بتا برای کاربران آیفون و آیپد عرضه خواهد کرد.
امکان گزارش نرم افزارهای دارای نقص امنیتی به اپل فراهم شد
کمپانی اپل در کنفرانس توسعه دهندگان سال جاری میلادی خود، از قابلیت جدیدی به نام App Privacy Report رونمایی کرد و هم اکنون این ویژگی را همراه با iOS 15.2 بتا و iPadOS 15.2 بتا برای کاربران آیفون و آیپد عرضه خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، کاربران کمپانی اپل اکنون با استفاده از سیستم جدید App Privacy Report می‌توانند به سرعت مجوزهای نرم‌افزارهای خود و تعداد دفعه مورد استفاده قرار گرفتن آنها در طی هفته گذشته را مشاهده کنند. علاوه بر این، ویژگی یاد شده یک گام فراتر رفته است و دامنه‌های متصل به نرم‌افزار را نیز به کاربران نشان می‌دهد.
به این ترتیب، آنها می‌توانند به نرم افزارهایی که به ردیابی عادت‌های آنلاین آنها می‌پردازند، دسترسی داشته باشند.
جالب است بدانید که قابلیت App Privacy Report بر مبنای ویژگی Safari Privacy Report ساخته شده است.
 
گفتنی است کاربران با استفاده از Safari Privacy Report می‌توانستند ردیاب‌های آنلاین خود را در مرورگر سافاری مشاهده کنند، و هم اکنون ایده اصلی پشت این قابلیت با استفاده از ویژگی App Privacy Report به تمامی نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم عامل‌های iOS و iPadOS تعمیم داده شده است.
 
 
 
کمپانی اپل همزمان با رونمایی از سیستم عامل‌های iOS 15 و iPadOS 15 از ویژگی جدیدی به نام Record App Activity پرده برداشت که در واقع خلاصه‌ای از سنسورها، داده‌ها و اطلاعاتی که نرم‌افزارها به آنها دسترسی داشته‌اند را به کاربران عرضه می‌کرد.
 
به این ترتیب اگر شما نرم‌افزاری را شناسایی می‌کردید که اطلاعاتتان را به صورت آنلاین ردیابی می‌کرد می‌توانستید فعالیت یاد شده را با ورود به بخش Save App Activity ثبت کرده و آن را برای بازنگری به اپل ارسال کنید.
هم اکنون این فعالیت با عرضه iOS 15.2 بتا و iPadOS 15.2 بتا در یک رابط کاربری جدید به نام App Privacy Report ارائه می‌شود.
 
شما برای استفاده از این رابط کاربری اول باید در برنامه نرم‌افزار بتای اپل ثبت نام کرده و جیدترین نسخه سیستم عامل موبایل این کمپانی را دانلود کنید. پس از انجام این کار به آدرس Settings > Privacy > App Privacy Report رفته و گزینه App Privacy Report را فعال کنید. البته اندکی طول می‌کشد که داده‌های نرم‌افزارهای نصب شده روی تلفن همراهتان برای شما نمایش داده شود.
 
کد مطلب: 66639
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام