۰
plusresetminus
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰

کاهش درآمد هواوی زیر سایه تحریم‌های آمریکا

ایتنا - ​​​​​​​درآمد شرکت هواوی تکنولوژیز با متاثر ماندن کسب و کار تلفن هوشمند این شرکت از تحریمهای آمریکا، در سه ماهه سوم ۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
کاهش درآمد هواوی زیر سایه تحریم‌های آمریکا


این غول مخابراتی چینی در ۹ ماه نخست سال ۴۵۵.۸ میلیارد یوان (۷۱.۳۲ میلیارد دلار) درآمد داشت که تقریبا یک سوم مدت مشابه سال گذشته بود و حاشیه سودش ۱۰.۲ درصد بود. طبق محاسبات رویترز، درآمد سه ماهه سوم هواوی ۱۳۴.۴ میلیارد یوان بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را در لیست سیاه صادرات قرار داد و دسترسی به فناوری ساخت آمریکا را برای این شرکت چینی ممنوع کرد و توانایی این شرکت برای طراحی تراشه های خود و تامین قطعات از فروشندگان دیگر را محدود ساخت. این محدودیتها به کسب و کار گوشی هواوی به شدت لطمه زد و اریک شو، رییس هیات مدیره چرخشی هواوی در سپتامبر اظهار کرد که درآمد بخش تلفنهای هوشمند امسال حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

اگرچه هواوی آمارهای سه ماهه سوم خود را به صورت کلی منتشر کرد اما در عین حال اعلام کرد عمده این کاهش مربوط به کسب و کار مصرف کننده بوده است.

طبق گزارش شرکت کانترپوینت ریسرچ، هواوی هشت درصد سهم بازار تلفن هوشمند چین را در سه ماهه سوم داشت که کمتر از ۳۰ درصد در مدت مشابه سال گذشته بود.

از سوی دیگر برند آنر (Honor) که سابق بر این زیرمجموعه هواوی بود و در نوامبر فروخته شد تا بتواند به فعالیت ادامه دهد، ۹۶ درصد تلفن بیشتری در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروخت و ۱۵ درصد سهم بازار چین را در اختیار گرفت.

هواوی به دنبال ایجاد منابع جدیدی از درآمد خارج از حوزه زیرساخت مخابراتی و گوشی است. این شرکت در ژوئن سیستم عامل هارمونی را در تلفنهای هوشمند عرضه کرد و به دنبال تامین نرم افزار برای شرکتهای خودروسازی است اما مدیران هواوی می گویند این خطوط جدید مدتی زمان خواهند برد تا به ثمر بنشینند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال این شرکت از بازگشت منگ وانژو، مدیرمالی خود و دختر رِن ژنگفی، موسس این شرکت به محل کارش پس از سه سال مبارزه علیه استرداد به آمریکا در کانادا تقویت شده است. درخواست آمریکا برای استرداد وی به منشا اصلی اختلاف بین پکن و واشنگتن تبدیل شده بود و مقامات چینی اظهار کردند این پرونده حل و فصل شد تا به پایان یافتن بن بست دیپلماتیک کمک کند.
کد مطلب: 66599
برچسب ها: هواوی تحریم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام