کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ضرر ۹۴ میلیارد دلاری که اسنپ به خودش زد!

1 آبان 1400 ساعت 10:21

ایتنا - در مجموع هشدار اسنپ باعث ریزش ۹۴ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت و همتایانش در روز جمعه شد.



ارزش سهام اسنپ پس از هشدار مدیرعامل این شرکت درباره تاثیر منفی مقررات جمع آوری دیتای اپل و محدودیتهای زنجیره تامین جهانی بر هزینه تبلیغاتی، بیشترین سقوط را از ماه مه سال ۲۰۱۸ تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، ارزش سهام اسنپ ۲۲ درصد ریخت و حدود ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت که اکنون در حدود ۹۵ میلیارد دلار قرار دارد، پاک کرد. دورنمای محتاطانه ای که از سوی اسنپ چت مطرح شد، بر سایر همتایان این شرکت که به درآمدهای تبلیغاتی متکی هستند نظیر آلفابت، فیس بوک، توییتر و پینترست سایه افکنده و ارزش سهام هر کدام از این شرکتها بین دو تا چهار درصد سقوط کرد.

ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ در جلسه پس از اعلام درآمدها با تحلیلگران گفت: مقررات جمع آوری دیتا که از سوی اپل معرفی شده است، سنجش و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی را برای تبلیغات کنندگان دشوار کرده است. اسنپ درآمد خالص بین ۱۳۵ تا ۱۷۵ میلیون دلار را برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ پیش بینی می کند که بسیار پایینتر از ۲۹۹.۳ میلیون دلار پیش بینی شده از سوی وال استریت است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اوایل امسال همه اپلیکیشنها در پلتفرم iOS ۱۵ را ملزم کرد برای ردیابی کردن کاربران به منظور اهداف تبلیغاتی اجازه آنها را دریافت کنند. تحلیلگران هشدار می دهند تاثیر این مقررات ممکن است ادامه دار باشد در حالی که محدودیتهای زنجیره تامین در شرکای تبلیغاتی اسنپ احتمالا موقتی خواهد بود.


کد مطلب: 66510

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66510/ضرر-۹۴-میلیارد-دلاری-اسنپ-خودش-زد

ايتنا
  https://www.itna.ir