۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸

بستن سربرگ‌های مایکروسافت اج با تسک منیجر آسان‌تر می‌شود

ایتنا- امکان افزایش سرعت مرورگر مایکروسافت اج به زودی و با عرضه قابلیتی جدید برای تسک منیجر ویندوز 11 آسان‌تر خواهد شد.
بستن سربرگ‌های مایکروسافت اج با تسک منیجر آسان‌تر می‌شود
امکان افزایش سرعت مرورگر مایکروسافت اج به زودی و با عرضه قابلیتی جدید برای تسک منیجر ویندوز 11 آسان‌تر خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که ابزار تسک منیجر در ویندوز نسخه 11 به زودی دو قابلیت جدید دریافت خواهد کرد و به این ترتیب امکان شخصی‌سازی و افزایش بهره‌وری این نسخه از سیستم عامل ویندوز بیش از پیش تقویت خواهد شد.
 
یکی از به‌روزرسانی‌های یاد شده، مربوط به مرورگر اج است و همچنین به‌روزرسانی بعدی به ارائه قابلیتی به نام Eco Mode اشاره دارد که با هدف ذخیره قدرت پردازشی و عمر باتری ایجاد شده است.
در رابطه با قابلیت اول شایان ذکر است که مدیریت مایکروسافت اج و منایع و حافظه مورد استفاده توسط این مرورگر از طریق تسک منیجر آسان‌تر شده است.  
 
این ابزار از این پس به صورت جزئی موارد پردازش شده توسط مایکروسافت اج و نیز حافظه مورد استفاده در هر کدام از تسک‌های این مرورگر را برای کاربر نمایش می‌دهد. به این ترتیب کاربران زمانی که در تسک منیچر روی مایکروسافت اج کلیک کنند می‌توانند فهرستی از پردازش‌های مرورگر یاد شده از قبیل سربرگ‌های خاص، افزونه‌ها و... را مشاهده کرده و هر کدام از آنها را برای بسته شدن انتخاب کنند.
 
 
 
علاوه بر این قابلیت Eco Mode نیز قرار است تا طی چند ماه آینده برای تسک منیجر عرضه شود.
کاربران با استفاده از این قابلیت تازه قادر خواهند بود به سرعت نرم‌افزارهایی که از منابع کامپیوترشان بیش از حد استفاده می‌کنند را ببندند و به این ترتیب سرعت کلی سیستم خود را افزایش بدهند.
 
به صورت کلی این قابلیت جدید و کاربردی در صورت فعال شدن در تسک منیجر به کاربران اجازه می‌دهد که اولویت‌های پردازش‌های نیازمند منابع سخت‌افزاری را کاهش داده و به این ترتیب پلتفرم‌های دیگر برای استفاده از منابع کامپیوتر شانس بیشتری پیدا کنند.
 
گفتنی است ویندوز 11 هم اکنون به بازار عرضه شده است و مایکروسافت نیز مصمم است تا هر چه سریع‌تر قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای این سیستم عامل را برای کاربران ارائه کند. هدف اصلی این کمپانی از انجام چنین اقدامی ترغیب کاربران به نصب ویندوز 11 و به‌روزرسانی سریع‌تر به این نسخه است.
 
کد مطلب: 66505
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام