۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۱۵

قابلیت‌های جدید دوربین پیکسل 6، از شایعه تا واقعیت

ایتنا- شایعه‌ها حاکی از آن است که پردازنده تنسور به کار رفته گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو باعث بهبودی چشم گیر قابلیت‌های دوربین این دو تلفن همراه هوشمند خواهد شد.
قابلیت‌های جدید دوربین پیکسل 6، از شایعه تا واقعیت
شایعه‌ها حاکی از آن است که پردازنده تنسور به کار رفته گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو باعث بهبودی چشم گیر قابلیت‌های دوربین این دو تلفن همراه هوشمند خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، همراه‌های هوشمند گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو درست قبل از عرضه پیکسل 5A در ماه اوت افشا شدند و اگرچه از آن زمان تاکنون تصاویری محدود از این دو همراه هوشمند رونمایی شد اما هیچ کدام از شایعات مرتبط با آنها صد در صد درست از آب در نیامد
 
با این حال با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی از پیکسل 6، بازار گمانه زنی در رابطه با این همراه هوشمند نیز داغ‌تر می‌ود. اخرین خبری که درباره این گجت از XDA Developers منتشر شد، نرم‌افزار دوربین این همراه هوشمند را به همراه ویژگی‌های مختلف آن از قبیل تنظیم نور سفید دستی و قابلیت حذف اشیا فوق العاده به منظور پاک کردن قسمت‌های ناخواسته در تصویر، نمایش داد.
 
علاوه بر این رونمایی از پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در ماه اوت توجه متخصصان را به سمت پردازنده جدید این دو همراه هوشمند که تنسور نام دارد، جلب کرد. گوگل این بار با تراشه‌ای که ساخت کمپانی خود است برای اولین بار از کوالکام که تا امروز تامین کننده اصلی تراشه‌های تلفن‌های این شرکت بود، فاصله گرفته است. گوگل در این باره اظهار داشته است که این تراشه بهینه سازی‌های زیادی را در زمینه تصویر برداری و تشخیص صدا به همراه خواهد داشت.
 
 
 
در یک دموی تصویربرداری که از سوی The Verge منتشر شده است، تصویری تار از یک کودک نوپای در حال حرکت توسط تراشه تنسور با ترکیب جزئیاتی از چند تصویر مختلف در درون یک تصویر واحد، شفاف سازی و تعمیر شده است. لازم به ذکر است که پیکسل 6 پرو دارای سه لنز از قبیل یک لنز تلفوتو با زوم نوری 4 برابری است. نسخه استاندارد پیکسل 6 از لنز تلفوتو بی بهره است.
 
البته قدرت دوربین‌ها هنوز توسط گوگل اعلام نشده است اما گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که یک دوربین زاویه باز 50 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا وایر 12 مگاپیکسلی روی هر دو مدل قرار دارد. همچنین لنز تلفوتو به کار رفته در ماژول دوربین پیکسل 6 پرو احتمالا 48 مگاپیکسلی است.
 
علاوه بر این گفته می‌شود که تنسور دارای فناوری تشخیص گفتار در سطح دیتا سنتر است و می‌تواند تفاوت میان پیام دیکته شده و فرمان هایی نظیر بفرست یا پاک کن را بفهمد. همچنین در این میان می‌توان از کیبورد روی صفحه برای ویرایش هرگونه خطاهای تلفظ یا املایی استفاده کرد.
 
کد مطلب: 66238
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام