۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۰۰

مایکروسافت اج هم رنگ و بوی ویندوز 11 را به خود گرفت

ایتنا- توسعه دهندگان مایکروسافت اج اطلاعات جدیدی را در رابطه با تغییرات بصری این مرورگر افشا کردند که به نظر می‌رسد آن را برای سیستم عامل ویندوز 11 آماده کرده‌اند.
مایکروسافت اج هم رنگ و بوی ویندوز 11 را به خود گرفت
توسعه دهندگان مایکروسافت اج اطلاعات جدیدی را در رابطه با تغییرات بصری این مرورگر افشا کردند که به نظر می‌رسد آن را برای سیستم عامل ویندوز 11 آماده کرده اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، اولین کسانی که به طراحی جدید مایکروسافت اج که در قالب ساخت پیش نمایش ارائه شد، دسترسی پیدا کردند اعضای کانال توسعه دهندگان بودند. به نظر می‌رسد که تغییرات این مرورگر در این نسخه جزئی بوده است و تنها به چند تغییر در رابطه با کوچک و بزرگ کردن و دکمه‌های بستن صفحات و نرم‌افزار محدود شده اند اما  مایکروسافت اظهار داشته است که تغییرات مهم بیشتری در راه است.
 
به غیر از بهینه سازی‌های مرتبط با عملکرد، یکی از تغییرات اصلی میان ویندوز 10 و 11 زیبایی شیشه‌ای منحنی و مات جدید در طراحی نسخه جدید ویندوز است. این ظاهر جدید با الهام گیری از چارچوب Fluent Design طراحی شده است که در درون نرم افزار‌های این سازمان به کار برده می‌شود و توسعه دهندگام از آن برای ساخت نرم افزارهایی استفاده می‌کنند که حس طراحی توسط خود مایکروسافت را القا می‌کنند.
 


این چارچوب از المان‌ها و مواد مختلفی تشکیل شده است. برای مثال مواد Mica مسئولیت هماهنگ سازی رنگ پس زمینه نرم‌افزار با دسکتاپ و ساخت یک سلسله مراتب رنگ را برعهده دارد که به تمایز قائل شدن میان صفحات باز یک نرم‌افزار کمک می‌کند.
 
این مجموعه ابزارها در حال حاضر برای بازطراحی بسیاری از نرم افزارهای مایکروسافت از قبیل عکس ها، تقویم، ایمیل، ابزار برجسته سازی و اج به کار می‌روند. به این ترتیب تمامی این‌ها در نهایت موجب می‌شود که ویندوز 11 اکوسیستمی کامل‌تر و یکپارچه‌تر به نظر برسد.
 
بسیاری از ساخت‌های پیش نمایش ویندوز 11 در حال حاضر به نوعی تداعی کننده چارچوب Fluent Design بودند اما تنها در روز عرضه رسمی و پس از آن است که کاربران می‌توانند ثمره این رویکرد جدید مایکروسافت را در اکوسیستم انتخابی خود مشاهده کنند.
کد مطلب: 66201
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام