۰
plusresetminus
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶

سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری فورد روی بازیافت باتری خودرو

ایتنا- فورد تصمیم گرفته است که با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری روی تجهیزات بازیافت باتری‌‌های خودرو‌های برقی قیمت ان‌ها را در سراسر جهان کاهش بدهد.
سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری فورد روی بازیافت باتری خودرو
فورد تصمیم گرفته است که با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری روی تجهیزات بازیافت باتری‌‌های خودرو‌های برقی قیمت ان‌ها را در سراسر جهان کاهش بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، خودروسازی فورد به تازگی برای بازیافت باتری خودرو‌های برقی با کمپانی ردوود متریالز همکاری هایی را آغاز کرده است. این خودروساز به منظور انجام این کار روی این استارتاپ که یکی از بنیان گذاران آن جی بی استراوبل (مدیر ارشد فناوری پیشین در تسلا) است مبلغ 50 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.
 
ردوود که در حال حاضر به بازیافت باتری‌‌های موتور‌های برقی مشغول است از این سرمایه کلان به منظور توسعه امکانات تولید خود استفاده خواهد کرد.
 
هر دو کمپانی اظهار داشته اند که این قرارداد موجب افزایش پایداری و کاهش قیمت خرید نهایی خودرو‌های برقی می‌شود و این مهم از طریق نزدیک‌تر کرده زنجیره تامین به مصرف کنندگان و حذف واسطه‌‌های بیشتر ممکن خواهد شد.
 
آن‌ها برنامه دارند که تولید باتری را در آمریکا افزایش بدهند و دولت بایدن نیز برای کاهش اتکا به کشورهایی نظیر چین روی این مورد تاکید خاصی داشته است.
 
 
 
بازیافت باتری‌ها در یک چرخه بسته منجر به کاهش هزینه‌ها و سازگاری بیشتر خودرو‌های برقی با محیط زیست می‌شود و فورد با اتکای کمتر روی واردات و استخراج مواد اولیه می‌توانید به این امر دست پیدا کند. ردوود مدعی شده است که می‌تواند 95 درصد از عناصری مانند نیکل، کوبالت، لیتیوم و مس را با استفاده از فناوری بازیافت خود بازآفرینی کند. این کمپانی از این مواد برای ساخت فویل مس آند و مواد فعال کاتد برای باتری‌‌های جدید استفاده می‌کند.
 
فورد این تامین مالی را به عنوان بخشی از برنامه‌‌های خود برای سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد دلاردر زمینه برقی سازی تا سال 2025 اعلام کرده است. این کمپانی اخیرا اظهار داشته است که 250 میلیون دلار دیگر از این مبلغ را نیز برای افزایش تولید خودروی برقی F-150 Lightning خرج خواهد کرد.
 
فورد در ماه مه از برنامه‌‌های خود برای ساخت باتری‌‌های برقی در کارخانه‌‌های BlueOvalSK در شمال آمریکا تا میانه این دهه پرده برداشت. جالب است بدانید که BlueOvalSK در واقع یک سرمایه گذاری مشترک است که فورد تصمیم دارد با همکاری SK Innovation آن را به نتیجه برساند.
 
کد مطلب: 66194
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام