۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۷

آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا از تیک‌تاک

ایتنا - کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره اپلیکیشن چینی تیک تاک آغاز کرده است.
آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا از تیک‌تاک

رگولاتور حریم خصوصی اتحادیه اروپا درباره فراوری اطلاعات کاربران نوجوان و کودک و همچنین انتقال داده های کاربران اروپایی به چین در اپ تیک تاک تحقیقاتی انجام می دهد.

به گزارش ایتنا از مهر، نخستین موضوع تحقیق این رگولاتور به فراوری داده‌های شخصی در تیک تاک برای کاربران کمتر از ۱۸ سال و اقدامات تأیید سن افراد برای کاربران کمتر از ۱۳ سال است.

دومین موضوع مورد بررسی در تحقیقات از این شبکه اجتماعی مربوط به انتقال داده‌های خصوصی کاربران به چین و اطاعت شرکت از قوانین اتحادیه اروپا در خصوص انتقال این داده‌ها به کشورهایی خارج از منطقه است.

البته در پی انتقادات از تیک تک برای حفاظت از کودکان در مقابل تبلیغات پنهان و محتوای نامناسب، این پلتفرم در ماه آگوست اعلام کرد قابلیت‌های کنترل‌های حریم خصوصی سختگیرانه‌تری برای نوجوانان وضع می‌کند. این شبکه اجتماعی که به بایت دنس چین تعلق دارد به سرعت میان نوجوانان سراسر جهان محبوب شده است.

کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند که در حقیقت رگولاتور بسیاری از شرکت‌های بزرگ اینترنتی جهان در اروپا است، می‌تواند در صورت مشاهده تخلف جریمه ای تا ۴ درصد از درآمد جهانی شرکت را وضع کند. رگولاتور مذکور در اوایل ماه جاری میلادی جریمه ای ۲۶۵.۶۴ میلیون دلاری برای واتس اپ تعیین کرد. این جریمه به تحقیقاتی مربوط بود که در سال ۲۰۱۸ میلادی و برای بررسی نقض مقررات عمومی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا (GDPR) انجام شده بود.
کد مطلب: 66109
برچسب ها: تیک تاک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام