کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در ایران + ویدئو

20 شهريور 1400 ساعت 10:06

ایتنا - چند ساعتیست که برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها خبر از قفل شدن گوشی‌های شیائومی در چند کشور خاص می‌دهند اما ببینیم این خبر چقدر منطبق با واقعیت است.



به گزارش ایتنا از روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل ایران، برای اولین بار سه روز پیش یک کاربر از کوبا در سایت Reddit  از  قفل شدن گوشی جدید خود پس از چند روز استفاده خبرداد. او گفته است که گوشی شیائومی نوت۸  دیگری نیزدارد که نزدیک به یکسال از آن استفاده می‌کند و این مشکل برای این گوشی اتفاق نیفتاده و برای گوشی جدیدش بعد از چندروز اتفاق افتاده است.
او ادعا کرده که از بیش از بیست مورد از چنین مشکلی که برای کاربران دیگر اتفاق افتاده آگاه است اما توضیحات بیشتری نداده است. شیائومی در کشور کوبا به صورت رسمی فروش و خدماتی ارائه نمی‌دهد اما بسیاری از گوشی‌های ساخت این شرکت استفاده می‌کنند. 

اما از ۹ ساعت پیش برخی از سایت ها مانند XDA به بازنشر این خبر پرداختند و کشورهای دیگری را نیز به کوبا اضافه کردند در حالیکه با جستجویی که انجام دادیم هیچ موردی در ایران یا کشورهای دیگر گزارش نشده است و حتی افراد دیگری از کوبا چنین مشکلی را گزارش نکرده اند. دلیل اضافه کردن نام ایران ،کره شمالی، سوریه ، سودان ، کریمه به این لیست ، بند 14.2 شرایط و ضوابط فروش شیائومی اروپا که در وبسایت شیائومی و همچنین هنگام روشن کردن و  فعال‌سازی اولیه گوشی های شیائومی ذکرشده است می‌باشد. 

براساس این بند، صادرات  دوباره کلیه محصولات شیائومی تابع قوانین صادراتی آمریکا میباشد و هرگونه فروش این محصولات به کشورهای کوبا،سوریه ،ایران، کره شمالی ،سودان و کریمه ممنوع است. اما این خبرگزاری ها دقت نکرده اند که این شرایط و ضوابط برای صادرات گوشی ها و محصولاتیست که از مبدا اروپا به این کشورها صادر میشوند و درواقع این محصولات فقط برای استفاده در اروپا تولید شده اند و نمیتوان انها را بنا به قوانین تحریمی ایالات متحده به این کشورها صادر نمود(مانند هرکالای دیگر) . 

این قوانین مربوط به فروشنده یعنی شیائومی فرانسه( که نمایندگی کل شیائومی اروپا را برعهده دارد) و مشتریست و مربوط به سایر مناطق نمیشود.

حتی در لیست شرایط و ضوابط  منتشر  شده در وبسایت شیائومی چین، هند یا مناطق دیگر این محدودیت ها ذکر نشده است و احتمالا این گوشی های محدودی که در کوبا غیرفعال شده اند توسط مسافران یا یک شرکت از مبدا اروپا وارد کوبا شده اند.

از آنجاییکه حتی یک مورد غیرفعال شدن گوشی در ایران یا کشورهای ذکرشده جز کوبا نبوده ایم لذا به احتمال بسیار زیاد این خبر واقعیت ندارد .


 

ویدئو 

محمدرضا عالیان - روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل ایران


کد مطلب: 66062

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66062/احتمال-غیرفعال-شدن-گوشی-های-شیائومی-ایران-ویدئو

ايتنا
  https://www.itna.ir