۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵

اپل و مایکروسافت در عربستان آکادمی آموزشی تاسیس می‌کنند

ایتنا - ​​​​​​​غول‌های فناوری جهانی شامل اپل و مایکروسافت آکادمی های آموزشی در عربستان سعودی راه اندازی می کنند.
اپل و مایکروسافت در عربستان آکادمی آموزشی تاسیس می‌کنند

عبدالله السواحه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد سایر شرکت‌های چند ملیتی نظیر گوگل، آمازون، اوراکل، آی بی ام و سیسکو اعلام کرده اند در فراهم کردن آموزش طراحی نرم افزار و کدینگ کمک خواهند کرد. این اقدامات عربستان سعودی را با امارات متحده عربی وارد رقابت می کند که امیرنشین‌هایش شامل ابوظبی و دوبی تلاش کرده اند اقدام مشابهی را انجام دهند و در این زمینه جلوتر هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، السواحه در مصاحبه جداگانه ای گفت: ما روابط خوبی با امارات متحده عربی و همسایگانمان داریم اما باید به مزیتهای رقابتی و بلندپروازیهای خودمان متمرکز شویم.

این کشور در اوت یک سلسله ابتکاری فناوری به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دلار راه اندازی کرد که بهبود مهارتهای دیجیتالی کودکان مدرسه ای سعودی را هدف گرفته بود. هدف آموزش یک برنامه نویس به ازای هر ۱۰۰ شهروند سعودی تا سال ۲۰۳۰ است.

عربستان سعودی در تلاش برای تبدیل شدن به یک قطب خاورمیانه ای برای فناوری و نوآوری، فشار بر شرکتهای بین المللی برای انتقال قطبهای خاورمیانه ای خود به این کشور را افزایش داده است. یک مقام سعودی در فوریه اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۴ دولت و موسسات دولتی عربستان سعودی امضای قرارداد با شرکتهایی که دفتر مرکزی خاورمیانه آنها در کشور دیگری در منطقه است را متوقف خواهند کرد.

السواحه گفت: شرکتهایی که دفتر مرکزی منطقه ای خود را به عربستان سعودی منتقل کنند در قراردادهای دولت و شرکتهای دولتی در اولویت قرار می گیرند. مذاکرات جدی با مایکروسافت، سیسکو و سایر غولهای فناوری درباره این موضوع وجود دارد. ما کاملا مطمئن هستیم که بزودی خبرهایی در این زمینه اعلام خواهند شد.

شرکت نرم افزار امنیت سایبری آمریکایی ژاپنی ترند میکرو و شرکت بازی چینی وان ام تی اعلام کرده اند دفاتر مرکزی خود را در عربستان سعودی راه اندازی خواهند کرد. گوگل و علی بابا هم متعهد شده اند کسب و کار ابری منطقه ای در این کشور بسازند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی روز چهارشنبه نخستین تراشه هوشمند ساخت این کشور که کاربردهای نظامی، غیرنظامی و تجاری خواهد داشت را رونمایی کرد.
کد مطلب: 66038
برچسب ها: اپل مایکروسافت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام