۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۵

احتمال افزایش قیمت جهانی کارت‌های گرافیکی در سال آینده میلادی شدت گرفت

ایتنا – ظاهرا کمبود مواد مورد نیاز برای ساخت پردازنده چندان موضوع کوچکی نبوده و در سال آینده میلادی نیز شاهد افزایش چشمگیر قیمت قطعاتی مانند پردازنده‌های گرافیکی خواهیم بود.
احتمال افزایش قیمت جهانی کارت‌های گرافیکی در سال آینده میلادی شدت گرفت
ظاهرا کمبود مواد مورد نیاز برای ساخت پردازنده چندان موضوع کوچکی نبوده و در سال آینده میلادی نیز شاهد افزایش چشمگیر قیمت قطعاتی مانند پردازنده‌های گرافیکی خواهیم بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gizmodo، در طول سال گذشته سخت‌افزارهای پردازشی کامپیوتری مانند کارت‌های گرافیکی و پردازنده‌های مرکزی به شدت گران‌ شده‌‌اند و این روند بر اساس گزارش منتشر شده از سوی منابع تحلیل، ادامه‌دار خواهد بود.
 
بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده پردازنده در جهان یعنی TSMC به صورت رسمی دوباره قیمت محصولات خود را بالا برده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وال استریت ژورنال، این شرکت تایوانی قصد دارد تا قیمت محصولات خود را بار دیگر 20 درصد افزایش بدهد.
 
 
 
علت اصلی این موضوع این است که یکی از منابع اصلی ساخت تراشه‌های پردازشی یعنی سیلیکون به شدت کمیاب شده است و به همین دلیل نیز تولید این تراشه‌ها برای شرکت‌ها به شدت دشوار خواهد شد.
 
در حال حاضر این 20 درصد حداقل چیزی است که شاهد آن خواهیم بود ولی برخی از محصولات سطح پایین با افزایش 10 درصدی همراه بوده و موارد پیشرفته‌تر به میزان 20 درصد یا بیشتر گران خواهند شد.
 
به این ترتیب کامپیوترهای خانگی مخصوص بازی بسیار دشوار خواهد بود. این افزایش قیمت موجب می‌شود تا شرکت‌هایی که از تجهیزات TSMC برای ساخت تراشه‌های خود استفاده می‌کنند نیز مجبور به افزایش قیمت باشند.
 
هنوز مشخص نیست که این موضوع تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و ممکن است این روال افزایش قیمت حتی در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشند.
کد مطلب: 65970
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام