۰
plusresetminus
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
رپرتاژ آگهی

رمز شخصی سامانه ثنا چیست و چگونه صادر می‌شود؟

سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی، فرایند احراز هویت سمانه ثنا، احراز هویت سجام و همچنین احراز هویت صرافی رمز ارز را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر تطبیق چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر، با ضریب خطای کمتر از 0.01 درصد انجام می دهد.
رمز شخصی سامانه ثنا چیست و چگونه صادر می‌شود؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سامانه ابلاغ خدمات الکترونیک قضایی یا ثنا در سال 1395 توسط قوه قضاییه راه‌اندازی شده است تا افرادی که در دستگاه قضایی تشکیل پرونده می‌دهند، از این طریق بتوانند جریان پرونده خود را پیگیری کنند. سامانه ثنا در برطرف‌کردن بسیاری از مشکلاتی که در گذشته متوجه قوه قضاییه و مردم بوده است، نقش مؤثری را ایفا کرده است.
یکی از نکاتی که باید برای کارکردن در سامانه ثنا به آن توجه داشته باشید، دریافت رمز شخصی سامانه ثنا است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه دریافت رمز شخصی سامانه ثنا بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه ثنا
مطابق قانون هر فرد که پرونده‌ای در دستگاهی قضایی دارد، باید از طریق سامانه ثنا حساب کاربری برای خود ایجاد کند. برای این منظور باید با مراجعه به سامانه ثنا و ثبت‌نام در این سایت مرحله اول دریافت رمز شخصی را پشت سر بگذارید. در مرحله بعدی لازم است به یکی از دو طریق زیر برای احراز هویت در سامانه ثنا اقدام کنید:
    - احراز هویت ثنا به صورت حضوری: با مراجعه به دفاتر قضایی محل زندگی
     - احراز هویت غیرحضوری: با استفاده از یوآیدی به صورت غیرحضوری که در سامانه ثنا اعلام شده است.

به این ترتیب شما صاحب یک حساب کاربری شخصی در سامانه ثنا خواهید شد. در ادامه هر پرونده‌ای که مربوط به شما در قوه قضاییه باشد، در این سامانه ثبت می‌شود و می‌توانید پیگیری جریان پرونده را از طریق حساب کاربری خود در سامانه ثنا پیگیری کنید.
لازم به ذکر است که شما برای ورود به‌حساب کاربری خود در سامانه ثنا ابتدا نیاز به یک رمز عبور دائمی دارید که پس از انجام فرآیند احراز هویت برای شما ارسال می‌شود. از این رمز برای ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه‌های دادگستری و سایر امکانات این سامانه باید استفاده کنید. این رمز با رمز شخصی سامانه ثنا تفاوت دارد که در ادامه بیشتر در این زمینه توضیح می‌دهیم.

رمز شخصی سامانه ثنا چیست؟
در هر پرونده قضایی برای اشخاصی که در پرونده دخیل هستند، یک رمز 5 رقمی اختصاص داده می‌شود که برای پیگیری باید حتماً از آن استفاده شود. به این رمز اصطلاحاً رمز شخصی سامانه ثنا گفته می‌شود. برای دریافت رمز شخصی، لازم است که فرایند ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا با سرویس یوآیدی، توسط کاربر انجام شود. افراد صرفاً با در اختیار داشتن این رمز است که می‌توانند از جریان پرونده مورد نظر در حساب کاربری خود اطلاع حاصل کنند.

رمز شخصی سامانه ثنا از چه راهی قابل دریافت است؟
برای دریافت رمز شخصی سامانه ثنا دو راه‌حل کلی پیش روی شما است که عبارت‌اند از:
1. با مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده قضایی می‌توانید درخواست دریافت رمز شخصی سامانه ثنا را اعلام کنید.
2. مراجعه با سایت سامانه ثنا و ثبت نام و احراز هویت به صورت آنلاین و دریافت رمز شخصی.

رمز موقت سامانه ثنا چیست؟
برای ورود به سامانه ثنا ابتدا باید کد ملی و رمز عبور دائمی خود را وارد کنید. قوه قضاییه به‌منظور افزایش ایمنی سامانه ثنا و همچنین رعایت حریم خصوصی کاربران از ورود دو مرحله‌ای به‌حساب کاربری استفاده می‌کند. برای این منظور در صورت واردکردن صحیح کد ملی و رمز عبور، یک رمز عبور موقت نیز به شماره موبایل اختصاصی شما ارسال می‌شود. این رمز عبور موقت در مدت زمان محدودی اعتبار دارد و به واردکردن آن می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

در صورت فراموشی رمز عبور سامانه ثنا چگونه باید آن را بازیابی کرد؟
توصیه اصلی ما این است که سعی کنید از رمز عبور خود در سامانه ثنا با دقت مراقبت کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. البته در صورتی که به هر دلیلی رمز عبور خود را فراموش کنید، امکان بازیابی آن وجود دارد. برای این منظور باید ابتدا وارد سامانه ثنا شوید. در این سایت توصیه شده است که ترجیحاً از مرورگر گوگل کروم برای این منظور استفاده کنید.
در صفحه ورود به سایت سامانه ثنا گزینه‌ای تحت عنوان رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام، وجود دارد. باید روی این گزینه کلیک کنید. به این ترتیب یک صفحه جدید باز می‌شود. در این صفحه مجموعه‌ای از اطلاعات از شما خواسته می‌شود. در صورتی که این اطلاعات را به‌درستی وارد کنید، کد فعال‌سازی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. این اطلاعات عبارت‌اند از:
     - شماره ملی
     - تاریخ تولد
     - سریال شناسنامه
     - شماره همراه
     - پست الکترونیک

به این ترتیب یک کد به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود. در صفحه جدید باید کد فعال‌سازی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید. سپس روی گزینه دریافت رمز شخصی جدید کلیک کنید.
به این ترتیب می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با استفاده از رمز شخصی وارد پنل کاربری برای مشاهده پرونده قضایی خود شوید.

تغییر رمز عبور سامانه ثنا چگونه انجام می‌شود؟
در پایین لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که امکان تغییر رمز عبور سامانه ثنا نیز وجود دارد. اگر به هر دلیلی قصد تغییر رمز عبور سامانه ثنا را دارید، ابتدا باید وارد سامانه ثبت‌نام الکترونیک شوید. در این صفحه با تعدادی گزینه مواجه می‌شوید که با کلیک روی گزینه تغییر اطلاعات، وارد یک صفحه دیگر می‌شوید. در ادامه وارد سامانه ثنا شوید. در این بخش منو تغییر رمز را انتخاب کنید. در این قسمت ابتدا باید رمز عبور قبلی خود را وارد کنید. سپس با واردکردن رمز عبور جدید می‌توانید کار تغییر رمز عبور را انجام دهید.

کلام پایانی
در این مقاله به معرفی رمز شخصی سامانه ثنا و نحوه دریافت آن پرداختیم. واقعیت این است که سامانه ثنا از زمان آغاز به فعالیت در طول سال‌های گذشته بسیاری از مراجعات قضایی را کاهش داده است که این مسئله در کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت مراجعان دستگاه قضایی بسیار اثرگذار بوده است. به‌خاطر داشته باشید که مطابق قانون، افتتاح حساب کاربری در سامانه ثنا برای کلیه کسانی که پرونده‌ای در دستگاه قضایی دارند، ضروری است.
فرایند احراز هویت در سامانه ثنا با همکاری یوآیدی انجام می پذیرد.
سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی، فرایند احراز هویت سمانه ثنا، احراز هویت سجام و همچنین احراز هویت صرافی رمز ارز را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر تطبیق چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر، با ضریب خطای کمتر از 0.01 درصد انجام می دهد.
 
 
کد مطلب: 65894
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام