کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شورش نرم: کارمندان اپل به دنبال تغییرات بنیادین در این شرکت

سايت خبری ايتنا , 6 شهريور 1400 ساعت 0:49

ایتنا – داستان‌های متعددی درباره فضای کاری مسموم و نامناسب شرکت اپل منتشر شده است و حال کارمندان این شرکت تصمیم گرفته‌اند تا به صورت جدی برای اصلاح این موضوع اقدام کنند.


داستان‌های متعددی درباره فضای کاری مسموم و نامناسب شرکت اپل منتشر شده است و حال کارمندان این شرکت تصمیم گرفته‌اند تا به صورت جدی برای اصلاح این موضوع اقدام کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گروهی از کارمندان فعلی و سابق اپل تصمیم گرفته‌اند تا به همکاری هم همه کسانی که تجربه هر گونه خوشنت، تبعیض یا رفتارهای نامناسب را در این شرکت داشته‌اند به انتشار این تجربه دعوت کنند.
 
بر اساس این طرح قرار است تا یک حساب مشترک برای آن‌ها در توییتر ایجاد شود که با نام کارمندان اپل شناخته می‌شود. این کانال در حقیقت درگاهی برای اطلاع رسانی درباره حقیقت برده‌داری مدرن در این شرکت خواهد بود.

وب‌سایتی نیز در این زمینه طراحی شده است که به توضیحات لازم در این زمینه دست زده است. بر اساس این توضیحات، دلیل انجام این کار بسیار واضح است ودر این زمینه نوشته شده است: «برای مدتی طولانی اپل از  بررسی دقیق عمومی متواری بود. وقتی که ما برای مسئولیت‌پذیری شرکت در قبال رفتار ناعادلانه با کارمندان درخواست عدالت می‌کردیم، با یک ساختار منتهی به منزوی شدن، نزول درجه و حتی زیرسوال رفتن روبرو می‌شدیم.»
 


این وب‌سایت در ادامه نیز گفته‌های کارمندان را اینگونه بازتاب می‌دهد: «ما با رهبرانمان در شرکت صحبت کردیم، با اعضای تیم صحبت کردیم و حتی این موارد را از طریق روال‌های تجاری به پیش بردیم ولی هیچ چیزی در شرکت تغییر نکرد. به همین دلیل نیز هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که متفاوت فکر کنیم.»
 
بر اساس گزارش‌های منشر شده، بانیان این طرح، 15 نفر بوده‌اند و توانسته‌اند تا به امروز اطلاعات مربوط به گزارش‌های دریافتی در این زمینه را در یک دیسکورد با ظرفیت حضور 200 نفر به همگان ارائه کنند.
 
یکی از مشهورترین نمونه‌های اخیر بدرفتاری اپل با کارمندانش در ماه اگوست رخ داد. در این ماه یک کارمند زن در اپل با نام اشلی جیوویک که یک مدیر ارشد و برنامه‌نویس خبره بود، شرکت را ترک کرده و سپس در توییتر علت این موضوع و رفتار جنسیت زده مدیران خود را افشا کرد.
 
او در یک مثال درباره این موضوع گفت که در پایان یک ارائه توسط او، مدیرش به جای توجه به محتوای ارائه به او ایراد گرفته بود که چرا در پایان ارائه خود، تن صدایش را بالاتر نبرده است. او در این باره گفته است که اطلاعات بسیار دیگری در این زمینه در اختیار دارد که هنوز رسانه‌ای نکرده است ولی اعلام کرده است که رسانه‌ای کردن این موضوع تنها به این دلیل بوده است که تمام تلاش‌های او برای رسیدگی داخلی به این مشکل به بن بست خورده است.
 


کد مطلب: 65870

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65870/شورش-نرم-کارمندان-اپل-دنبال-تغییرات-بنیادین-این-شرکت

ايتنا
  https://www.itna.ir