۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹

پنج قابلیت جدید و منحصر به فرد دوربین گوشی هواوی P50 Pro

ایتنا - هواوی با معرفی گوشی‌های سری P50 قصد دارد بار دیگر مرزهای عکاسی با موبایل را جابجا کند. در این بین گوشی P50 Pro به عنوان سردمدار این مجموعه با هدف ارائه تجربه‌ای نو در عکاسی موبایل پا به عرصه گذاشته است. در ادامه این مطلب قصد داریم با شرح 5 قابلیت جدید در دوربین گوشی هواوی P50 Pro، تجلی عصری نو در عکاسی موبایل را شاهد باشیم.
پنج قابلیت جدید و منحصر به فرد دوربین گوشی هواوی P50 Pro

با ثبت رنگ دقیق‌تر، تصاویر خود را زنده کنید
یکی از نکات حائز اهمیت در عکاسی با موبایل، ثبت دقیق رنگ‌هاست که سبب می‌شود نه تنها محیط‌های جذاب، بلکه سوژه‌های عادی نیز سرزنده‌تر و پویاتر به نظر برسند. 
 


ویژگی پردازش تصویر True-Chroma در دوربین‌های گوشی هواوی P50 Pro این امکان را فراهم می‌سازد تا هر آنچه در دنیای واقعی تماشا می‌کنید را در خروجی حتی جذاب‌تر به ثبت برسانید.
دستگاه‌هایی که به فناوری True-Chroma مجهز شده‌اند دارای بالاترین استانداردهای دقت رنگ CRI (شاخص نمود رنگ) هستند که معیاری مهم برای تشخیص کیفیت نور است.

این ویژگی به واسطه ارتقاء سیستم تشخیص نور محیط با بکارگیری سنسورهای رنگ 10 کاناله، پوشش فضای رنگی وسیع DCI-P3 (بسیار گسترده‌تر از فضای رنگی استاندارد sRGB) و تنظیم بیش از 2000 رنگ، تلفیقی از هنر و واقعیت را در عکاسی پیش روی شما بگذارد.

بهره‌مند شدن دوربین هواوی پی50 پرو به این موارد به همراه سیستم فیلتراسیون رنگی در سنسورهای دوربین این گوشی، باعث ثبت تصاویری با 50 درصد ارتقاء در وضوح طیف رنگی محیط و 20 درصد افزایش متوسط دقت رنگ شده است.

از این رو می‌توان با افزایش استثنائی دقت رنگ در ثبت تصاویر، بازتابی از واقعیت را در خروجی تصویر شاهد بود.

ثبت دقیق‌تر و گسترده‌تر نور و جزئیات در تصویر
مهم‌ترین رکن در عکاسی، نور است. از این رو بهره‌مند شدن گوشی پی 50 پرو از فناوری انقلابی HUAWEI XD Optics در کنار بهینه‌سازی‌های صورت گرفته روی ویژگی HUAWEI XD Fusion Pro، گوشی P50 Pro را به یک غول واقعی در زمینه پردازش نور در عکاسی تبدیل کرده است.
 


نسخه بهبود یافته موتور پردازش تصویر XD Fusion می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های ترکیب نورپردازی‌های مختلف و هوش مصنوعی پیشرفته، جذب نور در سنسورهای دوربین گوشی هواوی P50 Pro را به 2 برابر میزان قبلی رسانده و علاوه بر آن، «رنج دینامیکی» (Dynamic Range) عکس را نیز تا 28 درصد افزایش دهد.

حال با اضافه شدن تکنیک‌های پردازش تصویر XD Optics به این گوشی، شاهد  تصاویری حتی بهتر و با وضوح بالاتر هستیم. 

این فناوری با کنار زدن محدودیت‌های فیزیکی لنزهای اپتیکال، قادر است با بهره گیری از پردازشهای پیشرفته، 25 درصد از سیگنال تصویر را بازیابی کرده و تا 81 درصد از اطلاعات را حتی در شرایط نوری نامناسب حفظ کند.

از این رو دیگر نیازی نیست برای اصلاح تصاویر وارد پروسه زمان‌بر ویرایش شد و بخش عمده‌ای از خطاهای پردازش اطلاعات تصویر، طی هان پروسه عکاسی صورت می‌پذیرند.

این دو ویژگی خاص و انقلابی سبب می‌شود تا خصوصاً در عکاسی HDR شاهد تصاویری با کیفیت باشیم که نسبت به گوشی پی 40 پرو، از بهبود 28 درصدی داینامیک رنج برخوردار است.

زوم با جزئیات بالا و بدون افت کیفیت
سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین هواوی پی50 پرو، برای نخستین بار به لنز پریسکوپی مجهز شده که امکان زوم اپتیکال با فاصله کانونی 90 میلی‌متری را ایجاد کند.
 

همچنین این لنز که به خودی خود می‌تواند به بزرگ‌نمایی 3.9 برابری دست‌ یابد، قادر است با تکیه بر زوم دیجیتال و ایجاد فاصله کانونی 2700 میلی‌متری، تا 200 برابر زوم بیشتر را به همراه آورد که شما حتی در زوم 100 برابری آن نیز شاهد افت کیفیت تصویر نخواهید بود.

این جزئیات بالا در بزرگ‌نمایی حداکثری مرهون استفاده از فناوری اختصاصی HUAWEI XD Optics است که می‌تواند تحت هر شرایطی به خوبی جزئیات سوژه را مدیریت کند.
 


البته این موضوع تنها برای سوژه‌های دور صدق نمی‌کند و سوژه‌های نزدیک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. لنز اولتراواید 13 مگاپیکسلی این گوشی با ایجاد فاصله کانونی 13 میلی‌متری می‌تواند امکان عکس‌برداری ماکرو را نیز برای شما فراهم کند.

بدین شکل برای ثبت هر چه دقیق‌تر سوژه‌های نزدیک کافی است با ایجاد فاصله 2.5 سانتی‌متری نسبت به سوژه، اقدام به ثبت عکس‌های کلوزآپ تماشایی کنید.

ثبت بی‌دغدغه تصاویر در حرکت
دیگر نیازی به نگرانی از حرکت‌های ناگهانی سوژه نیست و هواوی با مجهز کردن دوربین گوشی P50 Pro به جدیدترین فناوری لرزش گیر در دنیای موبایل، این اجازه را به شما می‌دهد تا هر سوژه‌ای را در هر موقعیتی که مناسب می‌دانید شکار کنید.
 

بهره‌گیری از فناوری‌های لرزشگیر اپتیکال (OIS) در کنار استفاده از لرزشگیر هوش مصنوعی (AIS) این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوانید قابلیت True-Steady Shot یا شات واقعاً استوار را به معنای کلمه محقق سازید.

در فناوری لرزشگیر اپتیکی شاهد بکار گرفتن موتورهای مکانیکی هستیم. در این روش، دستگاه با شناسایی تکان خوردن دوربین، برای مقابله با لرزش ایجاد شده اقدام به حرکت دادن لنز به کمک این موتورها می‌کند.

حال ترکیب این فناوری با نسخه بهینه شده لرزشگیر AIS Pro ِمبتنی بر هوش مصنوعی و عملکرد ویژه‌ای که خصوصاً در شرایط نور کم و جلوگیری از ایجاد تاری به همراه دارد، پدید آورنده جزئیات بالا حین فیلمبرداری یا گرفتن عکس در هنگام حرکت است.
 


با استفاده از این دو فناوری به همراه ویژگی True-Focus Fast Capture دیگر نیازی نیست برای عکس گرفتن به دنبال ثابت نگه داشتن گوشی یا ساکن ماندن سوژه بگردید و قادر خواهید بود با تکیه بر فناوری فوکوس لیزری در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، حتی در حین حرکت سوژه یا زمانی که درون خودرو نشسته‌اید بهترین عکس‌ها را ثبت کنید.

پرتره‌های بی‌نظیر با لنز اولتراواید دوربین سلفی
سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در پس لنزی با زاویه دید فوق‌عریض 100 درجه‌ای می‌تواند تصاویر پرتره‌ای با جزئیات بالا و فضای دید وسیع را به ثمر برساند که خروجی آن مثال زدنی است.
 

برای استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه دوربین سلفی پی50 پرو هواوی کافی است لنز دوربین گوشی را در فاصله 14 سانتی‌متری از خود قرار داده و حالت Portrait را انتخاب کنید. 
 

با این کار سیستم فوکوس خودکار این گوشی می‌تواند علاوه بر تنظیم فوکوس روی چهره شما، در هر فریم رنگ آرایش را به زیبایی بازسازی کرده و درخشندگی پوست شما را مشابه زیبایی آن در دنیای واقعی یا حتی بهتر ثبت کند.

دوربین سلفی بهینه برای ولاگ گرفتن و فعالان فضای مجازی
به گفته هواوی در ساختار دوربین پی50 پرو توجه ویژه‌ای به نیاز فعالان دنیای مجازی شده و سعی بر این بوده تا هر آنچه که یک کاربر برای گرفتن ولاگ یا دیگر فعالیت‌های تولید محتوا نیاز داشته باشد، برای وی فراهم آید.
 


به لطف بهره‌مند شدن دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی به لنز اولتراواید با زاویه 100 درجه، سیستم فوکوس خودکار لیزری، لرزش گیر مبتنی بر تکنیک‌های هوش مصنوعی (AIS) برای ثبات بیشتر تصویر حین حرکت، ثبت رنگ دقیق با ویژگی True-Chroma و استفاده همزمان از دوربین سلفی و پشتی تحت عنوان قابلیت Dual-View video، با طیف کاملی از مشخصه‌های یک دوربین مناسب روربرو هستیم که می‌تواند نیازهای هر کاربری را برای تولید محتوا برطرف نماید.

در کنار این موارد، کاربران قادر خواهند بود با استفاده از برنامه ویرایش اختصاصی PetalClip در نرم‌افزار این گوشی، به راحتی و تنها با یک ضربه روی گزینه Edit در گالری، با انبوهی از فیلترها و افکت‌های ویژه برای تدوین فیلم مواجه شوند.
گوشی P50 Pro هوآوی برگ تازه ای در دنیای عکاسی با موبایل است که کسب بالاترین امتیاز تاریخ از موسسه مشهور و معتبر DxOMark مهر تاییدی بر آن است. به گواه موسسه مزبورP50 Pro بهترین دوربین دنیا را در بین گوشی های موبایل حال حاضر دنیا دارا است و انتخابی بهتر از آن برای عکاسان موبایلی وجود ندارد.
کد مطلب: 65782
برچسب ها: گوشی هواوی دوربین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام