۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳

اطلاعات میلیاردها کاربر در کلاب هاوس هک شد

ایتنا - به گزارش محققان امنیتی، اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سرقت رفته و قرار است در "دارک نت" به فروش برسد. سارق برای اثبات ادعای خود ۸۳ میلیون شماره تلفن را مجانی در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.
اطلاعات میلیاردها کاربر در کلاب هاوس هک شد

ایندیا تایمز از قول محققان امنیتی نوشته است که اطلاعات ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر از کاربران شبکه اجتماعی کلاب هاوس به سرقت رفته و قرار است این اطلاعات در "دارک نت" در ماه سپتامبر به مزایده گذاشته شود.

به گزارش ایتنا از دویچه وله، مارک روف، پژوهشگر امنیت فضای مجازی با انتشار توئیتی نوشت: "داده‌های پایگاه شبکه اجتماعی کلاب هاوس برای فروش در دارک‌نت قرار گرفته است". او در توئیت خود تصویری از انجمن دارک نت را منتشر کرده که در آن داده‌های لورفته کلاب هاوس نشان داده شده است. این پست توسط کاربری با عکس پروفایل ماسک گای فاکس، با جزئیات بیشتر در مورد هک داده‌ها، ارسال شده است.
 

فروشنده اعلام کرده که شماره تلفن ثابت، تلفن همراه، شماره تلفن شرکت‌ها و افراد خصوصی در این اطلاعات قرار دارند و او برای اثبات ادعای خود شماره تلفن ۸۳ میلیون نفر را به صورت مجانی در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

کلاب هاوس یک برنامه چت صوتی زنده است که در آن کاربران یک اتاق ایجاد و در آن صحبت می‌کنند.

به گفته کارشناسان، هک شدن این حجم عظیم از شماره‌های تلفن به دلیل ثبت دفترچه تلفن‌های کاربران توسط کلاب هاوس است که به شکل محرمانه صورت گرفته است.

بدین ترتیب کلاب هاوس به شماره تلفن افرادی دست یافته‌ که حتی از این اپ هم استفاده نمی‌کنند. کلاب هاوس اعلام کرده است که ۱۰ میلیون کاربر دارد.  
کد مطلب: 65589
برچسب ها: کلاب هاوس هکر هک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام