۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۰

سقوط ارزش سهام مایکرسافت پس از لغو قرارداد با پنتاگون

ایتنا - پنتاگون اعلام کرد این قرارداد به طور اتوماتیک به مایکروسافت و آمازون داده نخواهد شد و آنها باید پیشنهاداتشان درباره چگونگی پاسخگویی به الزامات دولت را ارائه کنند.
سقوط ارزش سهام مایکرسافت پس از لغو قرارداد با پنتاگون

پنتاگون قرارداد رایانش ابری ۱۰ میلیارد دلاری را که در سال ۲۰۱۹ به مایکروسافت اعطا کرده بود پس از سالها کشمکش میان دولت و بعضی از بزرگترین شرکتهای فناوری آمریکایی بر سر این قرارداد، لغو و اعلام کرد قصد دارد این پروژه را بین مایکروسافت و آمازون تقسیم کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد در فضای فناوری در حال تغییر، روشن شده که قرارداد JEDI Cloud که مدتها به تاخیر افتاده بود، دیگر جوابگوی الزامات برای پر کردن شکافهای توانمندی این وزارتخانه نیست. این پروژه از ابتدا به شدت مورد بحث بود.

در عوض پنتاگون قصد دارد برنامه هایی برای یک پروژه با چندین شرکت اعلام کند و قصد دارد پیشنهادهایی از شمار محدودی از منابع که در واقع شرکتهای مایکروسافت و خدمات وب آمازون هستند، دریافت کند. تنها این دو شرکت به نظر می رسد جوابگوی الزامات وزارت دفاع هستند. سایر فروشندگان اگر نشان دهند که می توانند به شرایط قرارداد عمل کنند می توانند مورد بررسی قرار بگیرند.

ارزش سهام مایکروسافت پس از انتشار این خبر ۱.۲ درصد سقوط کرد در حالی که سهام آمازون ۳.۳ درصد در بازار نیویورک صعود کرد.

آینده برنامه JEDI Cloud اوایل امسال در هاله ای از ابهام فرو رفته بود. مقامات پنتاگون اظهار کرده بودند اگر دادگاه فدرال آمریکا ادعای آمازون مبنی بر این که مداخله سیاسی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به توافق ابری پرسود این شرکت ضربه زده است را رد نکند، آنها این توافق را لغو خواهند کرد. قاضی پاتریشیا کمپل اسمیت در آوریل درخواست دولت و مایکروسافت برای رد بخشهایی از شکایت آمازون را رد کرد و اجازه داد این شکایت حقوقی روند خود را طی کند.

قرارداد ابری جدید با نام "توانمندی ابری جنگنده مشترک" به مدت پنج سال به چند فروشنده اعطا خواهد شد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هنوز حداکثر مبلغ قرارداد برای جایگزین پروژه ابری را تعیین نکرده اما انتظار دارد میلیاردها دلار باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پنتاگون اعلام کرد این قرارداد به طور اتوماتیک به مایکروسافت و آمازون داده نخواهد شد و آنها باید پیشنهاداتشان درباره چگونگی پاسخگویی به الزامات دولت را ارائه کنند.
کد مطلب: 65408
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام