۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۹
خبر بد برای دوست داران بازی:

قابلیت ویژه DirectStorage مایکروسافت برای ویندوز 10 عرضه نخواهد شد

ایتنا – یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های ویندوز 11 را باید مزایای مربوط به بازی‌های کامپیوتری آن دانست ولی خبر بد برای دوست داران بازی‌های کامپیوتری این است که این قابلیت‌ها برای نسخه فعلی ویندوز عرضه نخواهند شد.
قابلیت ویژه DirectStorage مایکروسافت برای ویندوز 10 عرضه نخواهد شد
یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های سیستم عامل ویندوز 11 را باید مزایای مربوط به بازی‌های کامپیوتری آن دانست که قطعا بسیاری در انتظار آنند، اما ولی خبر بد برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری این است که متاسفانه این قابلیت‌ها برای نسخه فعلی ویندوز عرضه نخواهند شد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از‌ وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، مایکروسافت رسما اعلام کرده است که قابلیت DirectStorage این شرکت تنها برای نسخه بعدی ویندوز عرضه خواهد شد، و بدین ترتیب، نسل فعلی این سیستم عامل از آن بی‌بهره خواهد ماند.
 
گفتنی است وقتی که سیستم DirectStorage توسط مایکروسافت معرفی شد، شایعاتی درباره عرضه آن در قالب به‌روزرسانی در ویندوز 10 به گوش می‌رسید، ولی مایکروسافت به سرعت نسبت به این شایعات عکس‌العمل نشان داده و آنها را قویا تکذیب کرد تا بدین ترتیب بسیاری از گیمرهای جهان از دسترسی به آن ناامید شوند.
 
 
شایان ذکر است این قابلیت که در ابتدای کار به عنوان بخشی از قابلیت‌های نسل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت یعنی اکس باکس سری اس و اکس معرفش شده بود، یک ای پی آی برای ساده‌سازی ارتباط بین حافظه اس اس دی و پردازنده گرافیکی است.
 
در حقیقت DirectStorage موجب می‌شود که مدیریت منابع سه‌بعدی به صورت بهینه‌تری انجام شود و در نتیجه آن نیز نه تنها سرعت بارگیری این موارد سه بعدی بالاتر خواهد رفت، بلکه به کمک آن سایر عناصر فنی مانند وسعت دید در بازی‌های کامپیوتری یا تنوع بافت‌های گرافیکی نیز به صورت چشمگیری بهبود می‌یابند.
 
با این حال این قابلیت تنها برای کنسول‌های اکس باکس و ویندوز 11 در دسترس خواهد بود. سیستم پیشنهادی مطرح شده در اخبار، یک حافظه اس اس دی به حجم یک ترابایت را حداقل معرفی کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد که باید تا زمان عرضه ویندوز 11 و وضعیت مرسوم سخت‌افزار در آن زمان منتظر ماند تا بتوان برای حداقل حافظه مورد نیاز برای کاربری خوب ‌ DirectStorage اظهار نظر کرد.
 
کد مطلب: 65342
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام