کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست سناتورهای آمریکایی برای قطع دسترسی چین به فناوری‌های نوظهور

26 خرداد 1400 ساعت 11:06

ایتنا - تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا از وزارت بازرگانی این کشور خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر فهرستی از فناوری‌های نوظهور را تهیه کند که چین نباید به آنها دسترسی یابد.




۱۰ سناتور جمهوری خواه مجلس آمریکا از جینا ریموندو، وزیر بازرگانی این کشور خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر فناوری‌های جدید آمریکایی را شناسایی کند که در صورت صادرات به چین، این کشور از آنها سواستفاده می‌کند.

به گزارش ایتنا از مهر، تیم کاتن سناتور آمریکایی این نامه را نوشته و مارکو روبیو، جان کورنین، بن ساس، ریک اسکات، تاد یانگ و بقیه آن را امضا کرده‌اند. آنها در نامه خود با استناد به قانونی که در سال ۲۰۱۸ میلادی تصویب شده از وزارت بازرگانی خواسته‌اند، هرچه سریع‌تر فناوری‌های نوظهور و بنیادین را شناسایی کند.

در بخشی از این نامه آمده است: نگرانیم که کسب و کارهای آمریکایی فناوری‌های حساس را به شرکت‌های چینی صادر کنند یا سرمایه گذاری آنها را قبول کنند. به این ترتیب شرکت‌های چینی می‌توانند فناوری مورد نظر را به ارتش یا سرویس‌های اطلاعاتی خود ارائه دهند.

همچنین سناتورها در نامه اشاره کردند وزارت بازرگانی فقط تعداد محدودی از فناوریهای نوظهور کنترل شده را معرفی کرده است. به گفته آنها تا زمانیکه فهرست فناوری‌های مذکور ناتمام باقی بماند، سیستم کنترل بر صادرات و فرایندهای بررسی سرمایه گذاری خارجی در دولت فدرال قدرت عملکرد نخواهند داشت.

در ماه جاری میلادی گزارشی در کنگره آمریکا منتشر شد که طبق آن وزارت بازرگانی نتوانسته وظیفه خود در حفاظت از امنیت ملی و دورکردن فناوری‌های حساس از ارتش چین را انجام دهد. طبق این گزارش وزارتخانه مذکور برای ایجاد فهرست فناوری‌های حساس کند عمل کرده است.


کد مطلب: 65245

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65245/درخواست-سناتورهای-آمریکایی-قطع-دسترسی-چین-فناوری-های-نوظهور

ايتنا
  https://www.itna.ir