۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۵

آموزش: تنظیم پسورد برای تاریخچه جستجو در گوگل

ایتنا- در ادامه روش تعیین پسورد برای مشاهده تاریخچه جستجوهای گوگل و سایر فعالیت هایی که در سرویس‌های مختلف این کمپانی داشته اید، آموزش داده شده است.
آموزش: تنظیم پسورد برای تاریخچه جستجو در گوگل
در ادامه روش تعیین پسورد برای مشاهده تاریخچه جستجوهای گوگل و سایر فعالیت هایی که در سرویس‌های مختلف این کمپانی داشته اید، آموزش داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  howtogeek، همان طور که می‌دانید گوگل فعالیت‌های شما را در محصولات مختلف خود ردیابی می‌کند اما شما به روش‌های مختلفی می‌توانید روی اطلاعاتتان کنترل داشته باشید. برای مثال می‌دانید تعیین کنید که داده‌ها هر چند وقت یکبار به صورت خودکار پاک شوند و همچنین می‌توانید روی آنها پسورد بگذارید.
 
فعالیت‌های شما در گوگل از طریق صفحه activity.google.com قابل مشاهده است. در اینجا  در صورت خاموش نبودن ریابی، تمامی کارهای شما با محصولات گوگل ثبت می‌شود. جستجوهای گوگل، فرمان‌های دستیار هوشمند، موقعیت‌های مکانی نقشه، تاریخچه یوتیوب و... همگی در این بخش قرار دارند.
 
به این ترتیب شما اطلاعات حساسی را در اختیار گوگل قرار داده اید و البته هر شخص دیگری که صفحه یاد شده را روی دستگاه متصل به حساب کاربری گوگل شما جستجو کند می‌تواند این اطلاعات را مشاهده کند. البته خوشبختانه شما می‌توانید برای این بخش پسورد تعیین کنید.
 
 
 
برای شروع به در مرورگر وب نظیر گوگل کروم به صفحه activity.google.com بروید و مطمئن شوید که به حساب کاربری گوگل خود وارد شده اید
سپس روی گزینه  « Manage My Activity Verification» کلیک کنید. در اینجا یک پیام پاپ آپ دو گزینه را در اختیارتان قرار می‌دهد که از میان‌ها گزینه « Require Extra Verification» را انتخاب کرده و سپس گزینه « Save» را بزنید.
 
در این مرحله از شما خواسته می‌شود که دوباره به حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. این کار را انجام داده و سپس گزینه « Next» را بزنید. در این مرحله متوجه می‌شوید که صفحه تاریخچه فعالیت هایتان را پنهان شده و شما یا هرکس دیگر برای مشاهده آن باید گزینه « Verify» را انتخاب کنید.
 
به این ترتیب صفحه لاگین گوگل برای شما باز خواهد شد و تنها در صورتی که پسورد و تشخیص هویت دو عاملی را درست وارد کنید می‌توانید تاریخچه فعالیت هایتان را مشاهده کنید.
 
این روش بسیار کاربردی است اما یک نقص بزرگ دارد. اگر مرورگر شما پسورد حساب کاربری گوگلتان را ذخیره کرده باشد، قسمت پسورد در بخش لاگین به صورت خودکار پر خواهد شد و شما و هر کس دیگر که سعی دارد فعالیت هایتان را مشاهده کند، می‌تواند به راحتی بخش پسورد را دور بزند.
کد مطلب: 65102
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام