۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶

قابلیت‌های جدید کروم برای افزایش بهره‌وری کاربران

ایتنا - اکنون حتی کاربران معمولی می‌توانند بخشی از متن یک وبسایت را هایلایت نموده و سپس گزینه «لینک به هایلایت» را انتخاب کنند تا از این قابلیت برای اشتراک‌گذاری با دیگران استفاده کنند.
قابلیت‌های جدید کروم برای افزایش بهره‌وری کاربران
این روزها بسیاری از کاربران، عملا در مرورگرهای وبشان زندگی می‌کنند. نرم‌افزارهای مرورگر وب، علاوه بر فراهم‌سازی امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اخبار و سرگرمی و آموزش، امروزه امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های ارزشمند بیشتری را فراهم آورنده‌اند، از آفیس سوئیت‌های آنلاین تا اپ‌های پیشرفته یادداشت‌برداری، تا حتی بازی‌های کامپیوتری.
بدین ترتیب مرورگرهای وب تا حدود زیادی به سیستم‌های عامل تبدیل شده‌اند و، درست مانند سیستم‌های عامل، بهره‌ور ماندن در چنین محیط‌هایی گاهی می‌تواند یک چالش باشد، و به این علت است که مرورگر گوگل کروم به طور مرتب، قابلیت‌های جدیدی را برای کاربرانش می‌افزاید.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت اسلش‌گیر، خیلی از کاربران پیشرفته‌تر به باز نگه داشتن همزمان ده‌ها تب(برگه) علاقه‌مدند، از این رو گوگل امکان جست‌وجوی تب و گروه‌های تب را توسعه داده است تا حداقل قدری نظم برای چنان وضع آشوبناکی فراهم بیاورد. این قابلیت‌ها واقعا اهمیت چندانی نخواهند داشت وقتی که شما چندین پنجره را باز گذاشته باشید، ولی اکنون می‌توانید وقتی دکمه‌های Alt+Tab را برای سوئیچ بین پنجره‌ها فشار می‌دهید آن پنجره‌ها را با متن توصیف‌گرتری ببینید.
 
همچنین، کروم از قابلیت پی‌دف‌ای خوان تعبیه شده برخوردار است که به راحتی نیاز کاربران به استفاده از اپ‌های اختصاصی PDF  را رفع می‌کند.
 


همچنین گوگل سرگرم ارائه قابلیت متن هایلایت شده در جست‌وجوها بوده تا کاربران را مستقیما به بخشی از محتوا که به آن تمایل دارند هدایت نماید.
این برای نتایج جست‌وجویی که خود گوگل ارائه می‌کند خوب است، ولی اکنون حتی کاربران معمولی می‌توانند بخشی از متن یک وب‌سایت را هایلایت نموده و سپس گزینه «لینک به هایلایت» را انتخاب کنند تا از این قابلیت برای اشتراک‌گذاری با دیگران استفاده کنند.
 
همچنین، کروم موفق شده است مشکل پرمصرف بودن خود و فشارش بر CPU و استفاده از حافظه را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد تا بدین ترتیب دوام باتری بیشتر شود.
کروم در به خواب بردن تب‌های بلااستفاده، بسیار هوشمندتر عمل نموده است، مانند استفاده از قابلیت گروه‌های فروریخته، تا عملکرد آن هرچه بیشتر بهبود یابد. گروههای فروریخته فریز شونده هنوز در حالت بتای کروم قابل استفاده است ولی «لینک به هایلایت» اکنون در محیط‌های ویندوز و اندروید قابل دسترسی شده و به زودی نوبت به سیستم عامل iOS نیز خواهد رسید.
 
کد مطلب: 64719
برچسب ها: مرورگر وب کروم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام